مقالات

دستورالعمل استفاده از باتری لپ تاپ – هر آنچه درباره استفاده صحیح از باتری لپ تاپ باید بدانید!

دستورالعمل استفاده از باتری لپ تاپ

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های لپ تاپ که خراب شدنش شما را بسیار اذیت خواهد کرد باتری آن است. باتری یکی از قسمت‌های مهم لپ تاپ است که علاوه بر نگه داشتن شارژ بر عملکرد کلی دستگاه نیز اثر می‌گذارد. با وجود پیشرفت‌هایی که در زمینه باتری لپ تاپ پیش آمده ولی هنوز خیلی کاربران دستورالعمل استفاده از باتری لپ تاپ را نمی‌دانند و نیاز به راهنمای استفاده از باتری لپ تاپ دارند.

به همین دلیل می خواهیم در این مقاله به مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام شارژ لپ تاپ و نگهداری از باتری لپ تاپ استوک و نو  به آن‌ها نیاز دارید اشاره کنیم و نحوه استفاده صحیح از باتری لپ تاپ را بیان کنیم.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید لپ تاپ استوک

لپ تاپ و شارژ اولیه باتری

خیلی وقت است که در میان مردم عادی سؤالی در مورد دستورالعمل استفاده از باتری لپ تاپ مطرح می‌شود و آن این است که آیا باتری نیاز به شارژ اولیه دارد؟ باید همین حالا خیالتان را راحت کنیم که این موضوع برای خیلی وقت پیش بود. اکنون دستگاه‌ها پیش از این‌که به شما برسند چندین بار شارژ می‌شوند تا از صحت و سلامت باتری اطمینان حاصل شود. اصلاً نیازی به شارژ اولیه ندارید و می‌توانید به صورت معمولی در آغاز استفاده از لپ تاپ آن را شارژ کنید.

 

بیشتر بخوانید: روش های تشخیص مشخصات لپ تاپ 

 

شارژ لپ تاپ هنگام فعالیت

نکته دومی که باید در راهنمای استفاده از باتری لپ تاپ بیان کنیم این است که هنگام کار کردن لپ تاپ بهتر است که آن را به شارژ متصل نکنید. نکته مهم اینجاست که در هنگام کار بسیاری از انرزی لپ تاپ برای روشن نگه داشتن لپ تاپ استفاده می‌شود و به همین دلیل فشار بیشتری به باتری وارد می‌آید. به همین دلیل هنگامی که در حال فعالیت با لپ تاپ هستید آن را در شارژ قرار نداده و تحت فشار نگذارید.

 

شارژ طولانی مدت لپ تاپ

مسأله سوم در دستورالعمل استفاده از باتری لپ تاپ این است که آیا می‌توانیم آن را به مدت طولانی در شارژ نگه داریم و اصطلاحاً بعد از این‌که شارژ کامل انجام شد کابل را بیرون نکشیم؟ بسیاری از لپ تاپ‌های جدید که خریداری می‌کنید سنسور مخصوصی برای این وضعیت دارند. اگر شارژر را جدا بکنید یا نکنید این سنسور همچنان فعال است و بعد از این‌که باتری به صد در صد رسید آن را از مدار خارج می‌کند.

ولی اگر از این موضوع اطمینان ندارید بهتر است که هنگام شارژ باتری وقتی به 90 درصد رسید آن را از برق خارج کنید و به این شکل می‌توانید عمر باتری را بیشتر کنید.

دستورالعمل استفاده از باتری لپ تاپ

زمان مناسب برای شارژ باتری لپ تاپ

مسأله بعدی که باید در راهنمای استفاده از باتری لپ تاپ به آن اشاره کنیم بهترین زمان یا زمان مناسب برای شارژ کردن باتری لپ تاپ است. اگر دستورالعمل استفاده از باتری لپ تاپ را از هر سازنده‌ای بخوانید گفته می‌شود که بهتر است هنگام شارژ نور نمایشگر تا حد ممکن کم باشد. یعنی بهترین زمان برای شارژ کردن باتری لپ تاپ وقتی است که کمترین فعالیت را داشته باشد.

بنابراین موضوع مهم در استفاده صحیح از باتری لپ تاپ مراقبت‌هایی از این قبیل است. به علاوه نباید بگذارید که باتری لپ تاپ به صفر برسد یا از شدت خالی بودن لپ تاپ خاموش شود بلکه در 20-30 درصد سعی کنید شارژر را وصل کنید و تا همان 90 درصد پر شدن کافی است.

 

 بیشتر بخوانید: معرفی انواع پورت های لپ تاپ ها و کاربرد آن ها

جمع‌بندی

در این نوشته کوتاه سعی کردیم مهم‌ترین توصیه‌ها به عنوان دستورالعمل استفاده از باتری لپ تاپ را بیان کنیم. باتری یک قطعه مصرفی در دستگاه‌های الکترونیکی است و هرقدر هم که از آن خوب استفاده کنید عمر مخصوص به خودش را دارد. بهتر است که با رعایت کردن نکاتی که در دستورالعمل استفاده از باتری لپ تاپ بیان کردیم سعی کنید عمر باتری خود را بیشتر کنید.

هنگام خرید لپ تاپ استوک باید توجه کنید که وضعیت باتری آن در حالت سالمی باشد. سعی کنید تا با امتحان کردن آن متوجه شوید که چه میزان زمان شارژ نگه می‌دارد. باتری خراب نه تنها عامل خراب شدن لپ تاپ است بلکه عملکرد آن را نیز مختل می‌کند پس باید نحوه استفاده صحیح از باتری لپ تاپ را بدانید و برای این منظور مهم است که دستورالعمل استفاده از باتری لپ تاپ را دنبال کنید. توجه داشته باشید که نکاتی که گفتیم برای همه لپ تاپ ها از جمله دل ، hp و .. صدق می کند. 

دستورالعمل استفاده از باتری لپ تاپ

 

بیشتر بخوانید: نحوه تست لپ تاپ استوک به صورت کامل در چند گام

سؤالات متداول

 

بهترین زمان برای شارژ باتری لپ تاپ چه زمانی است؟ شارژ آن چند درصد باشد؟

بهترین زمان برای شارژ باتری لپ تاپ وقتی است که هنوز کاملاً خالی نشده. بهتر است که شارژ لپ تاپ بین 20-30 درصد باقی مانده شروع شود.

چه زمانی برای لپ تاپ باتری جدیدی احتیاج است؟

باتری خراب نشانه‌های مختلفی دارد از جمله این‌که خیلی زود تخلیه می‌شود. لپ تاپ داغ می‌کند و اصطلاحاً پس از درصد خاصی ناگهان کاملاً باتری خالی می‌شود. این‌ها نشانه‌های خرابی باتری است.

کالیبره کردن باتری لپ تاپ یعنی چه؟

نمایش میزان باتری بعد از مدتی بهم میریزد. به همین دلیل نیاز است که آن را کالیبره کنید. کالیبره کردن به فرایندی می‌گویند که در آن مشخص می‌کنید که ویندوز زمان باقی مانده از شارژ لپ تاپ را دقیق نشان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *