مقالات

راهنمای خرید لپ تاپ استوک (دست دوم)

راهنمای خرید لپ تاپ استوک

امروزه با وجود قیمت سرسام آور کامپیوتر و لپ تاپ نو و آکبند در بازار ، تقاضا برای خرید لپ تاپ استوک و دست دوم روز به روز در حال افزایش است. آنچه باعث می‌شود تا از خرید کالای استوک و دست دوم تجربه خوب و لذتبخشی داشته باشید توجه کافی به نکات و مواردی است که قصد دارم در این مقاله تحت عنوان راهنمای خرید لپ تاپ استوک در اختیار شما عزیزان بگذارم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر برای راهنمای خرید لپ تاپ استوک با من همراه باشید.

لپ تاپ استوک چیست؟

همانطور که در مقاله «لپ تاپ استوک چیست» توضیح دادیم استوک به معنای انبار کردن و لپ تاپ استوک لپتاپهایی هستند که با وجود کیفیت بالا و استحکام قطعات حتی به شکل کاملا سالم و استفاده نشده، به دلایلی چون اتمام تاریخ زمان فروش یک مدل و یا نمایشگاهی بودن و … در انبار  شرکت سازنده یا نمایندگان فروش باقی مانده‌اند. به دلیل بالا بودن هزینه نگهداری آنها شرکتهای سازنده آنها را عموما با قیمتهای بسیار مناسب تر از اجناس نو به فروش می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: تفاوت لپ تاپ استوک و نو

لپ تاپ دست دوم چه لپ تاپی است؟

در  مقالۀ « تفاوت لپ تاپ استوک و دست دوم» نیز به نکات مهم برای خرید لپ تاپ دست دوم پرداختیم و اشاره کردیم که لپ تاپ های دست دوم عموما لپتاپ های کارکرده ای هستند که چون مدتی مورد استفاده کاربر بوده است  تنها راه اطمینان از سلامت فنی و کارایی دستگاه، خرید آن از فروشندگان معتبری است که حتما برای  فروش محصول خود حاضر به دادن ضمانتامه و فرصت تست محصول باشند.

درجه بندی لپ تاپهای استوک

در راهنمای خرید لپ تاپ استوک ابتدا باید با گریدبندی آن آشنا شوید. یکی از موارد مهم در راهنمای خرید لپ تاپ استوک(دست دوم)، توجه به درجه بندی یا اصطلاحا گرید لپ تاپ های استوک است که معیاری برای سلامت ظاهری و فنی این لپ تاپها می‌باشد. لپ تاپهای استوک با درجه بندی َA, B,C,D و R فروخته می شوند.

 

بیشتر بخوانید: بهترین برند لپ تاپ استوک

گرید R در راهنمای خرید لپ تاپ استوک

بالاترین گرید در میان لپ تاپ های استوک به این درجه اختصاص دارد که شامل محصولی کاملا سالم و نو است که تنها به دلیل آنکه مشتری در هنگام خرید آن را نپسندیده ولی کارتن آن باز شده است در دسته لپ تاپ های استوک قرار گرفته است. این ویژگی سبب قیمت به نسبت بالای این درجه از محصولات در میان اجناس استوک می‌باشد.

گرید A در راهنمای خرید لپ تاپ استوک

گرید A این محصولات می تواند شامل درجات A, A+, A++ باشد که نشان از بهترین وضعیت سلامت فنی و ظاهری دستگاه و کمترین استفاده توسط کاربر(نهایتاًحدود سه ماه) را دارد. در این درجه محصولات هیچگونه خراش، شکستگی، آثار ضربه، مشکلات فنی و ظاهری در بدنه نداشته و می‌توانند با قیمتی بسیار مناسب‌تر از اجناس نو موجود نیاز کاربران را برآورده کنند.

 

بیشتر بخوانید: معرفی انواع پورت های لپ تاپ ها و کاربرد آن ها

گرید B راهنمای خرید لپ تاپ استوک

در این درجه، ظاهر لپ تاپ ممکن است کمی دچار خراش و خط و خش یا اندکی ساییدگی در بخشهای پرکاربرد مثل کیبورد و تعمیر برخی پورتها باشند اما لپ تاپ از ظاهر قابل قبول و وضعیت فنی سالم و تست شده برخوردار است که خیال کاربر را از خرید آن آسوده می‌کند.

گرید C:  اگر نیاز به لپ تاپی با قیمتی اندک برای انجام کارهای ساده و غیرضروری روزانه خود هستید، لپ تاپهای استوک با این گرید گزینه مطلوبی برای شماست . در گرید C وضعیت فنی دستگاه تست شده و قابل استفاده بوده اما خراشهای متعدد، شکستگی در سطح لولاها یا درب دستگاه و ایراداتی در صفحه نمایش به دلیل عمر بیشتر استفاده کاربر(حدود  2 تا 5 سال) دیده می‌شود.

گرید D در راهنمای خرید لپ تاپ استوک

لپ تاپهای این گرید عموما به دلیل مشکلات زیاد قابل استفاده نیستند و تنها دلیل فروش آنها استفاده از قطعات سالم آنها در تعمیر سایر لپ تاپ ها می‌باشد.

تا اینجا در راهنمای خرید محصولات دست دوم یا استوک، با تعریف و درجه بندی این محصولات آشنا شدیم. حالا وقت آن است که به سراغ نکات مهم برای خرید لپ تاپ استوک و آشنایی با انواع تستهای سنجش سلامتی لپ تاپها برویم.

 

راهنمای خرید لپ تاپ استوک

گام به گام با  راهنمای خرید لپ تاپ استوک و دست دوم

تجربه راهنمایی خرید لپ تاپ استوک نشان می‌دهد در قدم اول برای خرید بهتر است با کمی جستجو در اینترنت قیمت لپ تاپ نوی مدل مورد نظر خود را به دست آورده و آن را با قیمت محصولات استوک همان مدل مقایسه کنیم تا در دام خرید لپتاپهایی با تفاوت قیمتهای بسیار زیاد نیافتیم. این تفاوت قیمتها اکثراً نشاندهنده وضعیت نامناسب محصول موردنظر بوده و خرید اشتباه آنها هزینه ای گزاف را به ما تحمیل خواهد کرد . در ادامه و پس از یافتن مدل موردنظر از میان لپ تاپهای استوک، درخواست تست بخشهای فنی و قسمتهای مختلف لپ تاپ باید در موارد زیر انجام شود:

 

بیشتر بخوانید: لپ تاپ استوک دل یا اچ پی کدام را بخریم؟

تست بدنه  و صفحه نمایش

تمامی قسمتهای بیرونی و ظاهری دستگاه را به دقت مورد بررسی قرار دهید.نسبت به آثار ضربه، خراش، شکستگی لولاها و … حساس باشید. با روشن کردن صفحه نمایش و تاباندن انواع نور اعم از نور خورشید و نور مصنوعی تمام زوایای بازتابش نور را بررسی کرده تا از عدم وجود پیکسل سوختگی و دیگر آسیبهای صفحه نمایش اطمینان یابید.

تست صفحه کلید و تاچ پد

از بخشهای بسیار مورداستفاده در لپ تاپ است که می‌تواند دچار فرسودگی یا کاهش حساسیت باشد. بررسی دکمه های کیبورد از جهت راحتی فشار بر روی انها، بررسی میزان حساسیت تاچ پد به لمس و زوم و … از جمله موارد قابل توجه در این قسمت است.

تست پردازنده، رم وقسمتهای داخلی دستگاه

قسمتهای فنی و مرکزی هر لپ تاپ مغز متفکر دستگاه است که عدم اطلاع از ایرادات آنها سبب خسارت زیادی به کاربر می‌شود. توجه به سرعت لپ تاپ در اجرای برنامه‌ها، داغی بیش از حد و عدم توان خنک کنندگی فن لپ تاپ، اتمام شارژ باطری با سرعت بالا، عدم فریز شدن یا پرشهای تصویر در نمایشگر و … همه نشاندهنده ایرادات جدی در بخشهای داخلی لپ تاپ است که از موارد مهم در راهنمای خرید لپ تاپ استوک(دست دوم) می‌باشد.

بررسی و انجام این تستها برای خرید محصولات دست دوم نیز بسیار واجب است.امروزه برنامه های تست مختلفی در اینترنت مانند Keyboard Tester یا Check pixel و … وجود دارند که تست قسمتهای مختلف محصول موردنظر را برای کاربر آسان کرده است.

پورتها و سایر اتصالات هر لپ تاپ نیز از دیگر بخشهایی است که نیازمند تست و توجه ویژه هستند و باید با استفاده از یک فلش تمامی پورتهارا از لحاظ کیفیت اتصال و کارکرد مورد بررسی قرار داد.

 

بیشتر بخوانید: نحوه تست لپ تاپ استوک

کلام آخر

در کنار تمامی موارد فوق که امیدواریم به عنوان یک راهنمای کامل خرید لپ تاپ های استوک و دست دوم مورد استفاده شما قرار گیرد خرید از میان برندهای معتبر جهانی نظیر دل ، اچ پی، سونی، لنوو و …. می‌تواند ما را در انتخاب بهتر یاری کند. اگر قصد خرید لپ تاپ استوک و دست دوم را دارید می‌توانید از طریق سایت نیمو آی تی اقدام کنید.

سوالات متداول

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”برای خرید لپ تاپ استوک و دست دوم به کجا باید مراجعه کرد؟” answer-0=” همانطور که بارها اشاره کردیم یکی از مهمترین نکات در راهنمای خرید لپ تاپ استوک(دست دوم) خرید از فروشندگان معتبر و درخواست ضمانتنامه می‌باشد. مجموعه حرفه ای نیمو آی تی با سالها تجربه در فروش محصولات استوک و دست دوم و داشتن شرایطی چون کارت گارانتی طلایی یکساله امکان خریدی مطمئن را برا شما فراهم ساخته است.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”چگونه می‌توان سلامت لپ تاپ استوک و دست دوم را تشخیص داد؟” answer-1=”با مطالعه مقاله فوق خواهید دید که انواع تستها و روشهای بررسی شرایط فنی و ظاهر لپ تاپ هنگام خرید امکانپذیر است که جزئیات آن را در متن بالا در اختیار شما قرار داده ام. ” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”بهترین مارک لپ تاپ استوک و دست دوم کدام است؟” answer-2=”مارکهای معتبر جهانی مانند HP, Dell, Lenovo  که دارای محصولات با کیفیت ساخت بالا و قدرتمند هستند گزینه های خوبی را در اختیار خریدار محصولات استوک و دست دوم قرار می‌دهند. اما هدف ما از خرید و نوع نیاز ماست که در اکثر موارد می‌تواند بهترین لپ تاپ موجود جهت استفاده را برای هرکدام از ما مشخص کند.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *