مقالات

تفاوت لپ تاپ استوک و نو

تفاوت لپ تاپ استوک و نو

امروزه بحث هزینه در خرید وسایلی مانند لپ تاپ  و کامپیوتر مساله مهمی است که شما را به سمت خرید لپ تاپ نو و آکبند یا لپ تاپ استوک سوق می‌دهد. برای بسیاری از کاربران این سوال پیش می‌آید که لپ تاپ استوک بهتره یا نو؟ فرق لپ تاپ استوک با نو در چیست؟ آیا هزینه بیشتر برای خرید لپ تاپ نو ارزش دارد؟ آیا لپ تاپهای استوک نیاز آنها را برآورده می‌سازد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات با ما همراه شوید. در این قسمت از سایت نیمو آی تی قرار است درمورد تفاوت لپ تاپ استوک و نو اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: بهترین برند لپ تاپ استوک

لپ تاپ نو به چه لپ تاپی گفته می‌شود؟

برای فهمیدن فرق لپ تاپ استوک با نو بهتر است ابتدا با هر کدام آشنا شوید. لپ تاپ نو لپ تاپی است که دارای پلمب سازنده اولیه بوده و به صورت کاملا آکبند به شما ارائه می‌شود. توجه به پلمب دستگاه و بررسی جزئیات مربوط به ساخت و تولید لپتاپ  برای تشخیص نو یا استوک بودن لپ تاپ  بسیار مهم است زیرا بسیاری از فروشندگان غیر  معتبر با فروش محصولات استوک بسیار تمیز به جای لپ تاپ نو زمینه را برای سودجویی خود و کلاهبرداری از خریدار فراهم می‌کنند.

با وارد کردن کلید محصول و شماره سریال یا مدل آن که بر روی برچسب تجاری لپ تاپ قرار گرفته است در سایت سازنده لپ تاپ و اطلاع از سال ساخت و جزئیات تولید محصول، می‌توان تاحدودی از افتادن در تله کلاهبرداران جلوگیری کرد.

ویژگی‌ها و مزایای لپ تاپ نو

لپ تاپ های نو از برندهای مختلف دل، لنوو، hp و … دامنه متنوعی از رنگ، طرح و زیبایی را در اختیار ما خواهند گذاشت. داشتن گارانتی معتبر، مصرف انررژی کمتر، آکبند بودن و استفاده از نسل بالاتر قطعات بدون شک از مزایای خرید لپ تاپ نو است. البته کیفیت قطعات لپتاپهای نو به کشور سازنده آنها نیز بستگی داشته و عموما لپ تاپهای نو ساخت آمریکا و اروپا از بالاترین کیفیت برخورداند.

معایب لپ تاپ نو

اما آنچه در مقایسه لب تاپ نو با استوک توجه را به خود جلب می‎‌کند تفاوت زیاد قیمت لپتاپ نو با استوک و به ویژه با لپ تاپ دست دوم است. البته افت شدید قیمت در صورت فروش مجدد لپ تاپ نوی خریداری شده نیز از دیگر معایب خرید لپ تاپ نو است.

اگر درگیر هزینه بالای خرید لپ تاپ نو نیستید که قطعا به سراغ خرید دستگاه موردنظر خود می‌روید اما اگر تا اینجای مقاله را برای یافتن تفاوت لب تاب استوک با نو خوانده‌اید، مشخص است که به دنبال اقتصادی‌ترین و مناسب‌ترین لپ تاپ برای رفع نیازهایتان هستید.

 

بیشتر بخوانید: نحوه تست لپ تاپ استوک به صورت کامل در چند گام

تفاوت لپ تاپ استوک و نو

 لپ تاپ استوک چیست؟

برای آگاهی از ارزش لپ تاپهای استوک و دست‌دوم در مقایسه لپ تاپ های استوک با لپ تاپ های نو، اولین قدم دانستن تعریف استوک و دست‌دوم می‌باشد. همانطور که در مقالات پیشین نیز اشاره کرده‌ایم لپ تاپ استوک لپ تاپی است که به دلایل زیادی چون آمدن مدلهای جدید به بازار، نمایشگاهی بودن، انصراف مشتری از خرید بابت رنگ یا مدل و … در انبار شرکت سازنده باقی مانده و به فروش نرفته است.

در این میان بسیاری از لپ تاپهای استوک حتی یکبار هم مورد استفاده نبوده ولی به دلایل فوق به عنوان لپ تاپ آکبند یا نو فروخته نمی‌شوند با وجود آنکه ارزش و کیفیت بالایی دارند. لپ تاپ های دست دوم اما عموما مدتی توسط کاربران بکار گرفته شده و بعد به فروش می‌رسند که به همین دلیل طبعاً کیفیت قطعات کاهش یافته یا نیازمند تعمیر می‌باشند.

برای آشنایی بیشتر با لپ تاپ استوک  می‌توانید به مقاله «لپ تاپ استوک چیست» در همین سایت نگاهی بیاندازید.

مزایا و معایب لپ تاپ استوک

در ادامه بررسی تفاوت لپ تاپ استوک و نو به سراغ مزایا و معایب لپتاپهای استوک می‌رویم. اولین و بزرگترین تفاوت لپ تاپ استوک و نو قیمت پایین‌تر و به صرفه‌تر لپ تاپ استوک در مقایسه با لپ تاپ نو و آکبند است. همان طور که در بالا نیز اشاره شد لپ تاپهای استوک غالبا به دلیل خارج شدن از چرخه مدلها و آمدن مدلهای جدیدتر به بازار در انبار باقی مانده‌اند که سبب می‌شود بدون آنکه معایب دستگاه دست دوم را داشته باشند به عنوان لپ تاپی مشابه لپ تاپ نو اما با هزینه ای به صرفه تر قابل تهیه و خرید باشند.

مزایای لپ تاپ استوک

لپتاپهای استوک به دلیل داشتن کیفیت بالای بدنه، استحکام و مقاومت بسیار خوبی دارند که این مزیت به ویژه برای افرادی که دائماً در حال سفر و جابه‌جایی هستند بسیار اهمیت دارد. همچنین به دلیل آنکه لپ تاپهای استوک شامل مدلهای قدیمی‌تر هستند تنوع مدل و برند در آنها زیاد بوده و تامین قطعات جهت تعمیر و ارتقاء به مدلهای بالاتر نیز در مقایسه لپ تاپ استوک با نو کاملا به چشم می‌آید.

فرق لپ تاپ استوک با نو

معایب لپ تاپ استوک

در مقابل تمام این مزیتها نداشتن بسته‌بندی شیک و زیبا، ظاهر ساده و سنگینی بیشتر لپ تاپ را شاید بتوان از معایب لپ تاپ استوک دانست که در مقابل قیمت به صرفه آن قابل چشم‌پوشی هستند.

تنها نکته بسیار مهم در تفاوت لپتاپ نو و استوک آن است که در صورت خرید لپتاب استوک از مراکز فروش غیرمعتبر،  فروشنده ضمانت‌نامه و گارانتی در قبال خرید این محصولات نمی‌دهد. بهترین پیشنهاد برای رفع این مشکل خرید از مراکز معتبر فروش و بالابردن شناخت و آگاهی درباره محصول موردنیازمان است.

همچنین بررسی کامل و دقیق ظاهر لپ تاپ، دریافت فرصت تست قطعات از فروشنده، بررسی سخت‌افزاری دستگاه و تحقیق درباره قیمت لپ تاپ موردنظر از اقدامات مهمی است که هر کاربر قبل از خرید نهایی باید به آنها توجه نماید.

تفاوت لپ تاپ استوک و نو

لپ تاپ ‌های استوک و نو تفاوت های زیادی دارند. هر دو دسته بندی این لپ تاپ ها دارای ویژگی‌ها و مزایا خود هستند. در ادامه، تفاوت‌های اصلی بین لپ تاپ ‌های استوک و نو را برجسته می‌کنیم:

  1. تفاوت لپ تاپ استوک و نو از نظر وضعیت فیزیکی
  • لپ تاپ استوک اصلی :این دستگاه‌ها اغلب از دستگاه‌های با کیفیتی هستند که از شرکت‌ها خریداری شده و بعد از مدت کوتاهی استفاده، به عنوان دستگاه استوک برای فروش می‌رسند. بنابراین، ممکن است دارای کوچکترین نشانه‌های استفاده یا خط و خش باشند.
  • لپ تاپ نو: این دستگاه‌ها کاملاً آکبند و بدون هیچ گونه نشانه‌ای از استفاده از کارخانه عرضه می‌شوند.
  1. تفاوت لپ تاپ استوک و نو از نظر قیمت
  • لپ تاپ استوک: اغلب ارزان‌تر از لپ تاپ‌ های نو هستند. این لپ تاپ ها به علت استفاده‌ی قبلی، با قیمت مناسب ‌تری در دسترس هستند. لپ تاپ استوک گرید A قیمت مناسب را می‌توانید از سایت نیمو آی تی خریداری کنید.
  • لپ تاپ نو: دستگاه‌های جدید و اغلب گران‌تر از لپ تاپ‌ های استوک هستند و معمولاً بخاطر افزایش قیمت ها و گرانتر شدن، کیفیت آنها پایین می‌آید و اقتصادی تر می‌شوند.
  1. تفاوت لپ تاپ استوک و نو از نظر کیفیت
  • لپ تاپ استوک: به علت استفاده‌ی قبلی، ممکن است کمی از کیفیت اصلی خود کاسته شده باشد، اما بخاطر سخت افزار قوی و متریال با کیفیت بسیار قدرتمندتر از بسیاری لپ تاپ های جدید و آکبند هستند.
  • لپ تاپ نو: این دستگاه‌ها به عنوان جدیدترین مدل‌ها از نظر کیفیت ساخت و نرم ‌افزاری ارائه می‌شوند اما بخاطر گرانتر شدن قیمت ها از کیفیت بسیاری از آنها کاسته می‌شود.
  1. تفاوت لپ تاپ استوک و نو از نظر گارانتی و پشتیبانی
  • لپ تاپ استوک گارانتی شده : اغلب گارانتی یک هفته ای دارند اما ما در نیمو آی تی هر لپ تاپ را به مدت یک سال بطور کامل گارانتی می‌کنیم.
  • لپ تاپ نو: دستگاه‌های نو معمولاً دارای گارانتی از تولید کننده هستند.
  1. تفاوت لپ تاپ استوک و نو از نظر مشخصات فنی
  • لپ تاپ استوک: معمولاً دستگاه‌های استوک دارای مشخصات فنی متوسط تا بالا هستند و می‌توانند برای کارهای روزمره و کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار گیرند.
  • لپ تاپ نو: دستگاه‌های نو معمولاً دارای تکنولوژی‌های جدیدتر و مشخصات فنی برتری هستند.
  1. تفاوت لپ تاپ استوک و نو از نظر محیط زیست
  • لپ تاپ استوک: خرید لپ تاپ استوک می‌تواند به محیط زیست کمک کند، زیرا از منابع کمتری برای تولید دستگاه‌های جدید استفاده می‌شود.
  • لپ تاپ نو: تولید و عرضه دستگاه‌های نو ممکن است بیشترین اثرات زیست محیطی را داشته باشد.

بنابراین، انتخاب بین یک لپ تاپ استوک و یک لپ تاپ نو به ویژگی‌ها و نیازهای شما بستگی دارد. اگر برای برنامه‌های کاربردی خاصی نیاز به یک دستگاه با مشخصات بالا دارید و آماده پرداخت قیمت بیشترهستید، لپ تاپ نو ممکن است بهترین گزینه باشد. اما اگر به دنبال یک انتخاب با قیمت مناسب‌تر و کیفیت سخت افزاری بالا برای کاربردهای مختلف هستید، لپ تاپ استوک می‌تواند یک گزینه عالی باشد.

نتیجه‌گیری

حال وقت آن است که به سوال مهم شما پاسخ دهیم. لپ تاپ نو بخریم یا استوک؟ با تمام توضیحاتی که در بالا داده شد می‌توان نتیجه گرفت اگر بحث هزینه دغدغه شما نیست قطعا خرید لپ تاپ نو و آکبند توصیه می‌شود اما در صورتی که به دنبال لپ تاپی با کیفیت بالای قطعات، امکان ارتقای سخت افزاری، عمر طولانی و از همه مهمتر قیمت مناسب و به صرفه هستید،

مطمئن‌ترین گزینه برای شما خرید لپ تاپ استوک از برندهای معروف و مراکز معتبر همراه با دریافت ضمانت‌نامه و فرصت تست محصول است. راستی اگر می‌خواهید در مورد تفاوت لپ تاپ استوک و دست دوم نیز اطلاعاتی کسب کنید حتما به صفحه آن سری بزنید. امیدواریم با خواندن این مطلب به جواب سوال خود در مورد لپ تاپ نو یا استوک رسیده باشید.

سوالات متداول

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”چرا خریدن لپ تاپ استوک به صرفه است؟” answer-0=” زیرا لپ تاپ استوک با وجود آنکه در بسیاری موارد با مدل نوی آن تفاوتی نداشته و یا بسیار کم و عموما به صورت نمایشگاهی و یا … مورد استفاده قرار گرفته‌اند قیمت به صرفه‌تر و مناسب‌تری نسبت به انواع نو و آکبند همان مدل دارند و به دلیل کیفیت بالا، استحکام بسیار خوب و تنوع مدلهایی که دارند در بسیاری از موارد به راحتی و به طور کامل نیاز کاربران را در هر سطحی برآورده می‌سازند. ” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”چگونه لپ تاپ استوک مناسب خودم را پیدا کنم؟” answer-1=”برای پیدا کردن بهترین و مناسب‌ترین لپ تاپ ابتدا نیاز و هدف خود را از خرید لپ تاپ کاملا مشخص کرده، سپس با مطالعه و تحقیق و افزایش آگاهی درباره مدل انتخابی خود به سراغ مراکز معتبری چون تیم حرفه‌ای نیمو آی‌تی با سابقه زیاد در امر فروش لپ تاپ های استوک مراجعه کرده و با دریافت ضمانت‌نامه معتبر و گارانتی طلایی از خرید خود نهایت رضایت را داشته باشند.” image-1=”” count=”2″ html=”true” css_class=””]

‫5/5 ‫(1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *