مقالات

لپ تاپ استوک دل یا اچ پی کدام را بخریم؟

لپ تاپ استوک دل یا اچ پی

لپ تاپ استوک دل یا اچ پی ؟ مسئله این است! به احتمال زیاد زمانی که شما تصمیم به خرید لپ تاپ استوک گرفته‌اید، شروع به جستجو و تحقیق برای پیدا کردن لپ تاپ استوک موردنظرتان کرده‌اید؛

ولی با تنوع بسیار برندهای لپ تاپ استوک مواجه شده‌اید که شما را بر سر دوراهی‌های زیادی قرار داده و انتخاب کردن را برایتان دشوار کرده است.یکی از رایج‌ترین این دوراهی‌ها، انتخاب بین لپ تاپ دست دوم دل یا اچ پی است؛

هر دو برند hp و dell دارای لپ تاپ‌های استوک فوق‌العاده‌ای برای انواع کاربری‌ها هستند که از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت در بالاترین درجه قرار می‌گیرند و سبب می‌شوند تصمیم‌گیری و انتخاب بین این دو برند، بیش از پیش دشوار شود؛

بنابراین بهترین راه خروج از این دوراهی‌ و گرفتن تصمیم نهایی، اطلاع از ویژگی‌های هر برند و مقایسه دقیق آن‌ها است.

به همین منظور ما در این مقاله از نیمو آی تی ضمن معرفی کامل هر برند، سعی کرده‌ایم که به طور مفصل و دقیق به مقایسه لپ تاپ های اچ پی و دل بپردازیم تا شما عزیزان بتوانید راحت‌تر متوجه شوید که  لپ تاپ های برند دل بهتر است یا اچ پی.

البته به این نکته توجه داشته باشید که شما، باید با توجه به مطالبی که ما خواهیم گفت برندی را که بیشترین تناسب را با سلیقه، میزان بودجه و نوع نیازتان دارد پیدا کنید و این برند، برای شما بهترین خواهد بود.

بنابراین انتخاب و تصمیم نهایی بر عهده خود شما است پس مطالبی که در ادامه خواهیم گفت را با دقت مطالعه کنید و تا انتها با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید لپ تاپ استوک

لپ تاپ استوک hp یا dell

قبل از اینکه شروع به مقایسه لپ تاپ های اچ پی و دل بکنیم، لازم است ابتدا با هر دو برند اچ پی و دل بیش‌تر آشنا شوید تا یک پیش‌زمینه در مورد هر کدام داشته باشید و بدانید که اصلا این دو برند از کجا آمده‌اند و کدام یک قدمت و تاریخ بیش‌تری دارد؟

بنابراین در ادامه معرفی مختصر در مورد این دو برند خواهیم گفت و بعد از آن، به سراغ مقایسه لپ تاپ های دل و اچ پی خواهیم رفت؛

  1. برند اچ پی

شاید برایتان جالب باشد که اچ پی در اصل اختصار هیولِت پاکارد (به انگلیسی: Hewlett-Packard) است.

شرکت هیولت پاکارد یا به اختصار اچ پی، یک شرکت آمریکایی چند ملیتی فناوری است که به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده چاپگر و لپ تاپ در جهان شناخته می‌شود.

این شرکت توسط دو دانش‌آموخته از دانشگاه استنفورد به نام‌های دیوید پاکارد و ویلیام ردینگتون هیولت تأسیس شده است و این برند در سال 1968 میلادی اولین رایانه شخصی خود به نام هیولت پاکارد ۹۱۰۰ای را معرفی کرد و در دهه 1990 با هدف قرار دادن کاربران دانشگاهی، پژوهش و کسب و کار، خط تولید رایانه‌اش را توسعه داد.

  1. برند دل

شرکت دل نیز همانند شرکت اچ پی، یک شرکت آمریکایی است که در سال ۱۹۸۴ در شمال شهر آستین، تگزاس تأسیس شده است.

DELLاز بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده محصولات IT در جهان است؛

و همواره کاربری‌های تجارت الکترونیک، پژوهش‌های پیشرفته مهندسی، دانشجویان پژوهشگر،  بازار بورس، گیمرها، تدوین‌گرها و طراحان و همچنین کاربران مصارف خانگی و اداری، بازار هدف تولید محصولاتش بوده‌اند و برای کسب رضایت آن‌ها، تلاش کرده است.

شرکت دل در سال 2010 بعد از دو شرکت اچ پی و ایسر، به عنوان سومین شرکت بزرگ فروش رایانه شخصی در جهان معرفی شد و تنها در عرض 6 سال و در سال 2016 توانست رتبه دوم از لیست بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید (نوت بوک) لپ تاپ دنیا را به دست آورد.

در همین سال نیز به عنوان نخستین و بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده نوت بوک ویندوزی جهان انتخاب شد.

 

بیشتر بخوانید: نحوه تست لپ تاپ استوک به صورت کامل در چند گام

 

لپ تاپ استوک دل یا اچ پی

مقایسه لپ تاپ های اچ پی و دل

در یک مقایسه کلی می‌توانیم بگوییم که اگر به دنبال نوآوری، تنوع و خلاقیت هستید به سراغ لپ تاپ‌ های استوک دل بروید و اگر به دنبال استحکام، قدرت و زیبایی هستید به سراغ لپ تاپ‌ های استوک اچ پی بروید.

و در یک مقایسه تخصصی‌تر و برای پاسخی دقیق‌تر برای گذر از دوراهی لپ تاپ استوک دل یا اچ پی ، در این بخش ما به مقایسه و بررسی کامل لپ تاپ‌های استوک دل و اچ پی در 7 زمینه خواهیم پرداخت:

  1. طراحی و ساخت لپ تاپ‌های استوک اچ پی و دل

در زمینه طراحی دو برند اچ پی و دل، هر یک برای رسیدن به هدف مشترک جلب رضایت مشتری، مسیری متفاوت را انتخاب کرده‌اند؛

دل:

به این صورت که شرکت دل با وجود قرار دادن اهمیت طراحی، در بالاترین درجه، عموماً طراحی‌های ساده‌ ولی در عین حال جذاب برای محصولات خود انتخاب کرده است و همین سادگی در طراحی سبب کاهش قیمت بیش‌تر آن هم شده است.

البته با وجود تلاشی که کرده است، این طراحی ساده و جذاب را نتوانسته به صورت پیوسته حفظ کند و در بعضی موارد به‌خاطر عواملی مثل کاهش هزینه، در طراحی‌ لپ تاپ‌های خود کم کاری کرده و برعکس در بعضی موارد مثل لپ تاپ‌های XPS، توانسته طراحی‌های فوق‌العاده‌ای از خود نشان دهد.

اچ پی:

از آن طرف شرکت اچ پی به سراغ طراحی‌های شیک و براق رفته است که سبب جلب توجه بیش‌تر مشتریان می‌شود. همچنین با نوآوری‌هایی نظیر استفاده از شاسی آلومینیومی در طراحی‌های اخیر خود، سبب افزایش استحکام لپ تاپ‌های خود شده است.

که البته همین عامل سبب افزایش قیمت بیش‌تر لپ تاپ‌های استوک اچ پی شده است.

در یک دید کلی:

اینکه در زمینه طراحی کدام یک بهتر است، لپ تاپ دست دوم دل یا اچ پی، بستگی به سلیقه شما دارد؛

اگر به دنبال طراحی ساده و زیبا و قیمت کم‌تر هستید، لپ تاپ استوک دل بهترین گزینه است و اگر به دنبال طراحی‌های شیک، براق و مستحکم و در عین حال گران‌تر هستید، به سراغ لپ تاپ‌های استوک اچ پی بروید.

  1. باتری لپ تاپ تاپ‌های استوک اچ پی و دل

برای یک لپ تاپ مهم‌ترین بخش باتری آن است، مخصوصاً زمانی که کاربر آن به طور مداوم در حال جابه‌جایی باشد.

در بین دو برند اچ پی و دل، شرکت اچ پی بدون شک برنده رقابت در زمینه باتری است؛

باتری‌های بکار رفته در لپ تاپ‌های استوک اچ پی عموماً، باتری‌های 4 و یا 6 سلولی است که می‌توانند برای مدت زمان طولانی‌ای (6-12 ساعت)  به صورت کارآمد کار کنند.

بنابراین اگر باتری برایتان اهمیت زیادی دارد، از میان لپ تاپ‌های برند اچ پی به دنبال لپ تاپ استوک مورد نیازتان بگردید.

لپ تاپ استوک دل یا اچ پی

  1. سخت افزار لپ تاپ‌های استوک اچ پی و دل

برخلاف بخش باتری، در اینجا حرف اول را لپ تاپ‌های استوک دل می‌زنند، شرکت دل در ساخت محصولات خود از قطعات بسیار باکیفت که دارای قدرتی فوق‌العاده هستند، استفاده کرده است؛

مسلماً استفاده از این قطعات با کیفیت، سبب بالا رفتن قیمت هم می‌شود، ولی شرکت دل با تنوع بسیار محصولات خود و قطعات متنوعی که در ساخت آن‌ها استفاده کرده است، توانسته برای همه مشتریان با هر بودجه‌ای که دارند، محصولی برای ارائه داشته باشد.

البته کیفیت ساخت قطعات سخت افزاری شرکت اچ پی هم بالا است ولی در مقایسه لپ تاپ های اچ پی و دل ، برنده شرکت دل است و شرکت اچ پی توان رقابت را ندارد.

بنابراین اگر رم، سی‌پی‌یو و یا کارت گرافیک برای شما اهمیت بالاتری دارد، به سراغ لپ تاپ های استوک دل بروید که این قطعات در لپ تاپ های دل، در عین اینکه بسیار با کیفیت و قدرتمند هستند؛

به خاطر تنوع بالایی که دارند، با هر بودجه‌ای که دارید، می‌توانید برای خود یک لپ تاپ استوک مناسب پیدا کنید.

  1. نوآوری لپ تاپ‌های استوک اچ پی و دل

در این رقابت با اختلاف زیادی برنده شرکت دل است، برند دل با استفاده از نوآوری در طراحی و فناوری به طور پیوسته در حال ارائه محصولات حرفه‌ای جدید منطبق با تکنولوژی روز است که برای کاربران، بیش از پیش کاربردی و مفید‌ واقع شود.

در واقع همانطور که در بالا اشاره کردیم، لپ تاپ‌های برند دل از تنوع بالایی برخوردارند، که دلیل این تنوع همین گسترش پیوسته نوآوری و ارتقاء مداوم محصولات، توسط شرکت دل است.

برند اچ پی نیز در حوزه نوآوری محصولات، حرفی برای گفتن دارد اما اگر در دوراهی لپ تاپ استوک دل یا اچ پی قرار گرفته باشید،  بدون شک انتخاب بر اساس نوآوری، برند دل را برنده خواهد کرد.

 

  1. صفحه کلید و تاچ پد لپ تاپ‌های استوک اچ پی و دل

هر دو برند به یک اندازه نسبت به طراحی و ساخت صفحه کلید و تاچ پد لپ تاپ، اهمیت قائل شده‎اند و به اندازه‌ای سرمایه گذاری کرده‌اند که هر دو دارای صفحه‎‌کلید و تاچ پدی با کیفیت و دقت بالایی باشند و تجربه استفاده‌ای لذت بخش را برای کاربر به ارمغان بیاورند.

با وجود شرایط یکسان هر دو برند در این زمینه، نتیجه رقابت را برابر اعلام می‌کنیم.

  1. قیمت لپ تاپ‌های استوک اچ پی و دل

اکنون نوبت به راندهای پایانی مبارزه این دو برند رسیده است؛

همانطور که قبل‌تر اشاره کرده‌ایم، شرکت دل به صورت پیوسته درحال گسترش نوآوری در ساخت محصولاتش است و محصولات زیادی را نیز روانه بازار کرده است.

بنابراین در بحث قیمت، شرکت دل با داشتن تنوع بالای محصولات، برای تمام مشتریان با هر بودجه‌ای که دارند، محصولی برای ارائه دارد.

به طور کلی در مقایسه با برند اچ پی، محصولات دل قیمت کمتری دارند؛

این ارزان‌تر بودن قیمت‌ لپ تاپ‌های دل به خاطر عرضه مستقیم محصولات در بازار از طریق نمایندگی‌های مجاز این شرکت و حذف واسطه‌ها و دلالان است.

شرکت اچ پی برای توجیه گران‌تر بودن محصولات خود، دلایلی چون استفاده از مواد اولیه و قطعات با کیفیت و گران‌تر را مطرح می‌کند.

ولی عواملی چون وجود دلالان و واسطه‌ها و یا صرف هزینه‌های اضافی در بخش‌هایی از لپ تاپ، در گران‌تر شدن لپ تاپ‌های اچ پی بی نسبت به لپ تاپ‌های دل بی تأثیر نیستند.

در یک نتیجه کلی، برند دل از لحاظ قیمت وضعیت مطلوب‌تری دارد و می‌تواند نیاز بسیاری از کاربران را رفع کند.

  1. پشتیبانی شرکت اچ پی و دل

در این زمینه هر دو برند به خوبی عمل کرده‌‌اند و پشتیبانی از مشتریان خود را در اولویت قرار داده‌اند؛

محصولات شرکت دل همگی دارای ضمانت هستند و در عین حال اگر به مشکلی بربخورید و نیاز به پشتیبانی داشته باشید؛

کافی است با  پشتیبانی فنی این برند تماس بگیرید تا یک دستیار شخصی برای شما در نظر گرفته شود و تا حل کتما مشکل، شما را راهنمایی کند. (در بحث پشتیبانی تلفنی، برند دل بهتر از برند اچ پی عمل کرده است)

محصولات برند اچ پی همگی دارای یک سال گارانتی به همراه 3 ماه پشتیبانی تلفنی رایگان هستند.

این برند علاوه بر تماس تلفنی، برای مشتریان راه‌های‌ ارتباطی‌ مختلف با دستیارهای پشتیبانی را از طریق شبکه ‌های اجتماعی فراهم کرده است و مشتریان برای گرفتن پاسخ سؤالات خود، می‌توانند با آن‌ها در ارتباط باشند.

شرکت اچ پی علاوه بر راه‌های ارتباطی فوق، یک کانال رسمی در یوتیوب دارد که  نحوه حل کردن رایج‌ترین مشکلات را در آنجا آموزش داده است.

با این حساب نتیجه رقابت این دو برند در زمینه پشتیبانی، از آنجایی که هر دو به یک اندازه امتیاز کسب کرده‌اند، دو برنده خواهد داشت.

لپ تاپ استوک دل یا اچ پی

برند اچ پی و دل در یک نگاه

[table id=19 /]

نتیجه گیری

امیدواریم با مطالعه دقیق مقایسه لپ تاپ های اچ پی و دل که در بالا به آن پرداخته‌ایم، بتوانید به راحتی  از دوراهی لپ تاپ استوک دل یا اچ پی ،گذر کنید و بهترین برند را متناسب با نیاز و بودجه‌ای که دارید انتخاب کنید و بخرید.

به طور کلی در دوراهی لپ تاپ دست دوم دل یا اچ پی :

  •  اگر در بودجه محدودیت دارید و به دنبال یک لپ تاپ برای رفع نیاز‌های روزانه خود هستید به سراغ لپ تاپ‌های دل بروید.
  • اگر به دنبال یک لپ تاپ شیک و چشم‌گیر و در عین حال ظریف برای برطرف کردن نیاز‌های روزانه خود هستید به سراغ لپ تاپ‌های برند اچ پی بروید.
  • اگر به دنبال خرید لپ تاپ گیمینگ از بین لپ تاپ‌های این دو برند هستید، به سراغ لپ تاپ‌های گیمینگ و پر قدرت Alienware از شرکت Dell بروید.
  • و در آخر اگر مدام در حال جابه‌جا شدن هستید و استحکام لپ تاپ برایتان مهم است؛

به سراغ لپ تاپ‌های برند اچ پی بروید، لپ تاپ‌های این برند به خاطر مواد باکیفیتی که در ساختشان به کار رفته، از نظر ماندگاری و مقاومت از لپ تاپ‌های دل بهتر هستند .

سؤالات متداول

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”چرا لپ‌تاپ‌های Dell ارزان‌تر از اچ پی هستند؟” answer-0=” شرکت دل با عرضه مستقیم محصولات خود از طریق نمایندگی‌های مجازش و حذف دلالان و واسطه‎‌ها، قیمت نهایی محصولات خود را کاهش داده است و به همین علت محصولاتش قیمت کمتری نسبت به محصولات برند اچ پی دارند.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”در ایران لپ تاپ استوک دل بیشتر کاربرد دارد یا اچ پی؟” answer-1=”هر دو از برندهای محبوب و با کیفیت در ایران محسوب می‌شوند ولی با توجه به وضعیت اقتصادی حال حاضر، برند دل به خاطر تنوع بالا در محصولات و قیمت، می‌تواند سهم بیشتری از مشتریان را راضی کند.” image-1=”” count=”2″ html=”true” css_class=””]

‫5/5 ‫(1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *