مقالات

تفاوت لپ تاپ استوک و دست دوم

تفاوت لپ تاپ استوک و دست دوم

با کمی گشت‌وگذار در دنیای متنوع لپ‌تاپ‌ها برای انتخاب بهترین گزینه، بی‌شک با واژگانی برخورد خواهید کرد که برای شما سؤال‌برانگیز خواهند بود. اگر لپتاپ مطلوب شما از لحاظ هزینه و کارایی در گروه محصولات نو و آکبند قرار ندارد، قطعاً با دو واژۀ استوک و دست دوم یا کارکرده مواجه شده و دانستن تفاوت لپ تاپ استوک و دست دوم و مقایسه آنها برای شما حائز اهمیت است.

تیم حرفه‌ای نیمو آی تی قصد دارد به بهترین شکل پاسخگو و همراه شما عزیزان در افزایش اطلاعات شما دربارۀ فرق لپ تاپ استوک با دست دوم و انتخاب بهترین‌ها باشد. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت استوک با دست دوم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید لپ تاپ استوک

آشنایی با لپ تاپ استوک

برای آشنایی بیشتر با تفاوت لپ تاپ استوک و دست دوم لازم است تعریفی کوتاه درباره این دو مفهوم داشته باشیم. لپ تاپ استوک در حالت کلی به لپتاپی گفته می‌شود که به دلایل بسیار که در زیر به چند نمونۀ آن اشاره شده است، از جعبۀ خود و حالت آکبند خارج شده، مرجوع یا در انبار شرکت تولیدکننده باقی‌مانده است بدون‌آنکه در اغلب موارد حتی استفاده‌ای از آنها شده باشد. دلایلی مانند:

  • انصراف خریدار از خرید خود در بازۀ زمانی مشخص شده از سوی بسیاری از شرکتهای مطرح تولیدکننده لپ تاپ( عموما 30 تا 60 روز)
  • قرار دادن لپ تاپ ها در ویترین یا نمایشگاه جهت فروش و بازدید عموم
  • اتمام فصل فروش مدل عرضه شده و …

در نتیجه با محصولی سروکار داریم که از لحاظ فنی و ظاهری کمترین ایراد و اشکال را داشته و در بسیاری از موارد کاملاً با لپ تاپ نو و آکبند برابری می‌کند در حالیکه با هزینه‌ای بسیار کمتر از یک لپ تاپ نو در اختیار خریدار قرار می‌گیرد .در ادامۀ مبحث فرق لپ تاپ استوک با دست دوم و برای آشنایی بیشتر با تعریف لپ تاپ استوک، مزایا و معایب آن، همچنین انواع درجه‌بندی آنها  می‌توانید به مقاله‌ای با عنوان «لپ تاپ استوک چیست؟» از همین سایت مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: تفاوت لپ تاپ استوک و نو

لپ تاپ دست دوم به چه لپتاپی گفته می‌شود؟

و اما واژۀ دست دوم  قطعاً به دلیل کاربرد عمومی‌ترش در همه زمینه‌ها، برای شما آشناتر است. در دنیای محصولات دیجیتال، لپ تاپ دست دوم به کالایی اطلاق  می‌گردد که مدتها مورد استفاده خریدار بوده و در این میان به دلیل استهلاکِ قطعات ممکن است گاهی در معرض تعمیر و تعویض قطعات فنی نیز قرار گرفته باشد که مهم‌ترین تفاوت لپ تاپ استوک و دست دوم در این مورد است.

بنابراین واضح است که در مقایسه لپ تاپ استوک با دست دوم ، محصولات استوک امتیاز بالاتری دریافت می‌کنند. در بین گروه لپ تاپهای استوک نیز دسته‌ای هستند که  سازمانها و شرکتهای بزرگ به دلیل به روزرسانی لوازم اداری و سازمانی خود  اقدام به فروش و تعویض لپ تاپ‌های مدل قدیمی‌تر با مدلهای جدید در بازار کرده‌اند.

این مدلها به دلیل استفادۀ کارمندان آن سازمان به لپ تاپ های دست دوم و کارکرده شبیه‌تربوده و با هزینۀ کمتری قابل خریداری هستند. البته در همین گروه نیز  شاهد تفاوت لپ تاپ استوک با لپ تاپ دسته دوم هستیم.

زیرا لپ تاپ‌های استوک همواره از سوی مراکز معتبر مورد بررسی و ارزیابی سلامت قرار می‌گیرند و با توجه به درجه‌بندی آنها می‌توان نسبت به سلامت فنی و قطعات آن اطمینان پیدا کرد در حالیکه لپ تاپ‌های دست دوم تحت چنین تستهای ارزیابی قرار نگرفته‌اند و تنها ضامن  رضایت شما  از خرید کالای دست دوم، تهیۀ آنها از مراکز و فروشندگان معتبر و قابل اطمینان است.

تفاوت لپ تاپ استوک و دست دوم

 

بیشتر بخوانید: لپ تاپ استوک دل یا اچ پی کدام را بخریم؟

تفاوت لپ تاپ استوک با دست دوم

تا اینجای مطلب شما را با لپ تاپ های استوک و دست دوم آشنا کردیم فرقی نمی کند قصد خرید از کدام برند را دارید دل؟ hp ، لنوو , … آشنایی با تفاوت استوک و دست دوم به کارتان می آید. حتما با خواندن مطالب بالا کم و بیش با تفاوت لپ تاپ استوک و دست دوم آشنا شده اید. در زیر برخی از مهم ترین تفاوت لپ تاپ استوک و دست دوم را برای شما آورده ایم. 

تفاوت لپ تاپ استوک و دست دوم از نظر کارکرد

مهم ترین تفاوت لپ تاپ استوک و دست دوم در کارکرد آن ها است. معمولا لپ تاپ های استوک کارکرد کمتری نسبت به لپ تاپ های دست دوم دارند و برخی از آن ها که نمایشگاهی هستند حتی کارکرد خاصی هم نداشته اند و تفاوت چندانی با لپ تاپ نو ندارند. 

تفاوت لپ تاپ استوک و دست دوم از نظر فروشنده

لپ تاپ های استوک را معمولا کمپانی های تولید کننده برای جلوگیری از ضرر و زیان می فروشند. پس لپ تاپ های استوک معمولا از طریق شرکت ها و نمایندگی های مجاز به فروش می رسند. اما لپ تاپ های دست دوم معمولا توسط افرادی که صاحب لپ تاپ بوده اند و یا خرده فروش های بازار به فروش می رسند. 

تفاوت لپ تاپ استوک و دست دوم از نظر گارانتی

لپ تاپ های دست دوم اگر از مهلت گارانتی آن ها باقی مانده باشد، گارانتی دارند در غیر این صورت هیچ گونه گارانتی ای ندارند. اما لپ تاپ های استوک گارانتی طولانی مدتی ندارند اما اگر از مراکز معتبر خریداری کنید شامل گارانتی های خاص آن شرکت خواهد شد. 

تفاوت لپ تاپ استوک و دست دوم از نظر استهلاک قطعات و سلامت بدنه

لپ تاپ های دست دوم معمولا با توجه به اینکه چقدر از آن ها استفاده شده است ممکن است قطعات و بدنه آن دچار آسیب هایی شده باشد. آسیب های ظاهری مانند خط و خش قابل تشخیص است اما ممکن است شما نتوانید برخی آسیب ها را تشخیص دهید. اگر از فرد خاصی لپ تاپ دست دوم را خریداری می کنید حتما از افراد متخصص برای تشخیص اینکه قطعات اصلی سالم هستند یا نه کمک بگیرید. اما لپ تاپ های استوک توسط نمایندگی ها به طور کامل بررسی شده اند و با اطمینان در اختیار شما قرار می گیرند. 

 

بیشتر بخوانید: فرق لپ تاپ صنعتی با خانگی چیست ؟

آیا صرف هزینه برای لپ تاپ استوک یا دست دوم به صرفه است؟

پاسخ این سوال قطعاً مثبت است اگر در خرید خود به شرایط زیر توجه کنید:

  • حتماً قبل از خرید، هدف و نیاز خود را از خرید لپتاپ کاملاً مشخص نمایید تا در میان انواع مختلف لپ تاپ های موجود در بازار گیج و سردرگم نشوید.
  • حداکثر هزینه‌ای را که برای این منظور درنظر دارید مشخص کنید تا فروشندگان بتوانند با توجه به هزینۀ شما بهترین و مناسبترین گزینه را به شما معرفی کنند. حتماً تاکنون متوجه شده اید که با توجه به تعاریفی که در بالا دربارۀ تفاوت لپ تاپ استوک و دست دوم گفتیم، خرید لپ تاپ استوک در مقایسه لپ تاپ استوک و دست دوم با توجه به کیفیت و عمر بالاتر، ظاهر تمیزتر و امکان ارتقاء به مدلهای بالاتر، در درازمدت گزینۀ مقرون‌به‌صرفه‌تری برای شما خواهد بود.
  • حتماً برای خرید به سایتها و فروشندگان معتبر که دارای ضمانت کالا، امکان تست محصول، تعویض یا ارجاع کالا هستند مراجعه کنید. این مساله به ویژه در ارتباط با خرید کالای دست دوم اهمیت بسیاری دارد، زیرا در بازار این محصولات نیز همچون کالاهای دیگر احتمال افتادن در دام افراد سودجو و کلاهبردار زیاد است.
  • در هنگام خرید، محصول را با دقت ویژه از لحاظ ظاهربررسی کنید. از نبودنِ آثار ضربه‌های عمیق که باعث خرابی قطعات فنی می‌شود، مطمئن شوید، تست قطعات فنی، سالم بودن کیبورد، نمایشگر و همخوانی مشخصات دستگاه با مشخصات ارائه شده از سوی فروشنده را هم بررسی کنید.
  • در هنگام خرید لپ تاپ استوک حتماً دربارۀ گرید و درجه‌بندی کالا از فروشنده سؤال کنید تا متوجۀ سطح کیفیت محصول شوید.(برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ انواع گریدهای لپ تاپ استوک می‌توانید به مقالۀ «لپ تاپ استوک چیست؟» در همین سایت مراجعه کنید.)
  • با آشنایی کامل از تفاوت لپ تاپ استوک با دسته دوم ،برای خرید سراغ برندهایی از این محصولات رفته که درصورت خرابی و نیاز به تعویض قطعه، قطعات آنها در بازار ایران موجود باشند.

 

بیشتر بخوانید: تفاوت لپ تاپ گیمینگ با معمولی چیست؟

کلام آخر

در خاتمه شایان ذکر است آنچه شما را از خرید خود راضی و خشنود می‌کند، داشتن آگاهی و اطلاع از شرایط کلی محصول موردنظرتان است که با کمی صرف وقت  و مطالعۀ مقالاتی نظیر « تفاوت لپ تاپ استوک و دست دوم » و مقالات مشابه در سایتهای معتبر، امکان خرید لذت بخشی را برای شما فراهم می‌کند.

تیم حرفه‌ای مجموعۀ نیمو آی‌تی نیز با سالها سابقه در امر فروش لپ تاپ و با ارائه لپ تاپ‌هایی با کیفیت وگارانتی معتبر و داشتن خدمات مشاوره در زمینۀ تفاوت لب تاب استوک با دست دوم و سایر زمینه‌های مرتبط، همراهی بی‌نظیر برای شما در خریدی مطمئن خواهد بود و اگر هنوز سؤالی دارید آن را در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید تا پاسخ دهیم.

 

بیشتر بخوانید: بهترین برند لپ تاپ استوک

سؤالات متداول

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”چگونه می توان سلامت لپ تاپ دست دوم و استوک را تشخیص داد؟” answer-0=” قطعاً بررسی گرید لپ تاپ استوک، دقت در وضعیت ظاهری، تست فنی و  همخوانی مشخصات دستگاه با مشخصات اعلامی از سوی فروشنده و در نظر گرفتن مواردی که در مقاله فوق ذکر گردید ضامن سلامت کالای خریداری شده خواهد بود.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”لپ تاپ استوک بخریم یا دست دوم؟” answer-1=”همانطور که بارها در مقاله فوق اشاره کردیم در صورت خرید از مراکز معتبر، در بررسی تفاوت لپ تاپ استوک و دست دوم ،خرید لپ تاپ استوک به دلیل درجۀ بالای سلامت از لحاظ فنی و ظاهری نسبت به لپ تاپ دست دوم قطعاً گزینه بهتر و مقرون به صرفه تری خواهد بود.” image-1=”” count=”2″ html=”true” css_class=””]

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *