مقالات

فرق لپ تاپ صنعتی با خانگی چیست ؟

فرق لپ تاپ صنعتی با خانگی

به احتمال زیاد در هنگام بررسی لپ تاپ‌ها برای انتخاب و خرید یک لپ تاپ استوک مناسب، با واژه‌های لپ تاپ صنعتی و خانگی روبرو شده‌اید و سؤال فرق لپ تاپ صنعتی با خانگی چیست ؟ در ذهنتان شکل گرفته است؛

در دنیای امروز که لپ تاپ‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین وسایل ارتباطی و کاربردی شناخته شده‌ان، با افزایش تکنولوژی و نیازهای بازار، تولید و فروش لپ تاپ‌های صنعتی  در حال افزایش است.

در این میان، بسیاری از کسانی که قصد خرید لپ تاپ را دارند، با فرق لپ تاپ صنعتی با خانگی آشنا نیستند. به علاوه، مقایسه لپ تاپ صنعتی و غیرصنعتی، به منظور انتخاب بهترین گزینه، بسیار حیاتی است.

بنابراین در این مقاله از نیمو آی تی، به بررسی تفاوت‌ها و مزایا و معایب لپ تاپ صنعتی در مقابل لپ تاپ خانگی و لپ تاپ غیر صنعتی خواهیم پرداخت.

و با تمرکز بر روی تفاوت لپ تاپ صنعتی با خانگی و مقایسه لپ تاپ صنعتی و غیرصنعتی، سعی می‌کنیم به شما عزیزان کمک کنیم که با اطمینان بیشتری بتوانید لپ تاپی را انتخاب کنید که به نیازهایتان بیشترین تناسب را دارد.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد و به شما در انتخاب بهترین لپ تاپ، متناسب با نیازهایتان، کمک کند، پس تا انتها با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین برند لپ تاپ استوک

لپ تاپ صنعتی چیست؟

قبل از اینکه به سراغ بررسی فرق لپ تاپ صنعتی با خانگی برویم و برای درک کردن بهتر تفاوت لپ تاپ صنعتی با خانگی ، ابتدا به این موضوع خواهیم پرداخت که اصلاً لپ تاپ صنعتی چیست و چه لپ تاپ‌هایی در این دسته قرار می‌گیرند؛

لپ تاپ صنعتی، یک نوع لپ تاپ است که برای استفاده در شرایط سخت صنعتی، نظامی و محیط های خشن طراحی و ساخته شده است.

این نوع لپ تاپ ها به دلیل مقاومت بیشتر در مقابل شوک، ضربه، لرزش، گرد و غبار، آب و هوای نامساعد و دمای بالا یا پایین، از لپ تاپ های معمولی متمایز می شوند.

این لپ تاپ ها معمولاً از موادی مانند آلومینیوم، فولاد ضد زنگ و پلاستیک   ABS (Acrylonitrile Butadiene Styrene) ساخته شده‌اند و دارای قطعات داخلی قدرتمندی هستند.

(ABS یک پلیمر سخت و مقاوم است که در ساخت اجزای مختلفی از جمله صندلی ها، قطعات خودرو، تجهیزات الکترونیکی و همچنین برخی از لپ تاپ های صنعتی استفاده می شود و دارای مقاومت بالا در برابر خراشیدگی، ضربه و شکستگی است و همچنین خواص مقاومتی و حرارتی مناسبی نیز دارد.)

همچنین، برخی از لپ تاپ های صنعتی دارای ویژگی هایی همچون کیبورد با صفحه کلیدهای بزرگ و بدون پد لمسی، صفحه نمایش با نور پس زمینه قوی و دارای قابلیت خواندن در شرایط نور کم و صداهای بلند و روشنایی بالا می باشند.

لپ تاپ های صنعتی برای کاربردهای مختلفی مانند کنترل صنعتی، مدیریت شبکه، پایگاه داده، امنیت و برقراری ارتباطات مورد استفاده قرار می گیرند.

فرق لپ تاپ صنعتی با خانگی

 تفاوت لپ تاپ صنعتی با خانگی

در این بخش به مقایسه لپ تاپ صنعتی و غیر صنعتی و بیان فرق لپ تاپ صنعتی با خانگی خواهیم پرداخت و در 10 مورد زیر، تفاوت لپ تاپ صنعتی با خانگی را مورد بررسی قرار خواهیم داد؛

  1. فرق لپ تاپ صنعتی با خانگی از نظر مقاومت:

برای ساخت لپ تاپ‌های صنعتی معمولاً از مواد با کیفیت بالا و طراحی‌های مقاوم استفاده می‌کنند که در برابر ضربه، شوک، لرزش، نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم هستند.

در حالی که برای ساخت لپ تاپ‌های خانگی به‌خاطر مواردی چون ظاهر زیباتر یا وزن کمتر، از مواد سبک‌تر که مقاومت کمتری هم دارند استفاده می‌کنند.

  1. فرق لپ تاپ صنعتی با خانگی از نظر پایداری:

لپ تاپ‌های صنعتی معمولاً برای استفاده در شرایط سخت و طولانی مدت طراحی شده‌اند. به عنوان مثال، آنها می‌توانند در دماهای بسیار پایین یا بسیار بالا کار کنند.

همچنین، برخی از لپ تاپ‌های صنعتی، در برابر تابش UV و حتی سقوط از ارتفاع هم مقاوم هستند. در مقابل، لپ تاپ‌های خانگی ممکن است که برای استفاده در شرایط محیطی متنوع طراحی شده باشند، اما در مقابل شرایط سخت و استفاده مداوم، به طور کلی نسبت به لپ تاپ صنعتی، کمتر مقاوم هستند.

  1. فرق لپ تاپ صنعتی با خانگی از نظر قابلیت تعمیر:

لپ تاپ‌های صنعتی معمولاً  به نحوی طراحی می‌شوند که قابلیت تعمیر و تغییرات سریع را داشته باشند.

تعمیر و بازسازی لپ تاپ‌های صنعتی، باعث کاهش هزینه‌های تعمیرات و همچنین افزایش عمر مفید این دستگاه‌ها می‌شود. به عنوان مثال، بعضی از قطعات لپ تاپ‌های صنعتی می‌توانند با قطعات قابل تعویض جایگزین شوند؛

در حالی که بعضی از قطعات لپ تاپ‌های خانگی ممکن است با یکدیگر یکپارچه شده باشند و تعویض آنها به طور مستقیم ممکن نباشد.

  1. فرق لپ تاپ صنعتی با خانگی از نظر امکانات:

لپ تاپ‌های صنعتی معمولاً از امکانات و ویژگی‌هایی برخوردار هستند که برای کاربران صنعتی مناسب هستند، مانند خروجی‌های ارتباطی صنعتی مثل RS-232 و RJ-45.

همچنین، لپ تاپ‌های صنعتی ممکن است از صفحه‌نمایش‌هایی با رزولوشن بالا، صفحه‌کلیدهای با مقاومت بالا و دستگیره‌هایی برای حمل آسان تجهیزات در محیط‌های صنعتی برخوردار باشند.

  1. تفاوت لپ تاپ صنعتی با خانگی از نظر قیمت:

لپ تاپ‌های صنعتی بیشترین مقاومت و پایداری را در برابر شرایط سخت صنعتی دارند، بنابراین قیمت بیش‌تری نیز خواهند داشت.

در مقابل، لپ تاپ‌های خانگی برای استفاده شخصی و روزمره، طراحی شده‌اند و به دلیل عدم نیاز به قابلیت‌های خاص و قطعات مقاوم، قیمت پایین‌تری دارند.

فرق لپ تاپ صنعتی با خانگی

  1. تفاوت لپ تاپ صنعتی با خانگی از نظر عمر:

با توجه به مقاومت بیشتر، لپ تاپ‌های صنعتی به طور معمول دارای عمر طولانی‌تری هستند.

  1. تفاوت لپ تاپ صنعتی با خانگی از نظر قابلیت ارتقاء:

در مقایسه لپ تاپ صنعتی و غیر صنعتی ، لپ تاپ‌های صنعتی برای استفاده در صنایع خاص طراحی شده‌اند و بسیاری از قطعات آن‌ها، قابلیت تعویض و ارتقاء دارند. در مقابل، بسیاری از لپ تاپ‌های غیر صنعتی دارای قطعاتی هستند که قابلیت ارتقاء و تعویض کمتری دارند.

  1. استفاده‌های خاص:

لپ تاپ‌های صنعتی معمولاً برای استفاده در صنایع خاصی مانند نفت، گاز، معدن، برق و الکترونیک طراحی شده‌اند و قابلیت‌هایی مانند امنیت بیشتر، محدودیت‌هایی برای اتصال به شبکه و یا پشتیبانی از سیستم‌های خاص که موردنیاز استفاده کنندگان خاص هست را دارند.

  1. تفاوت لپ تاپ صنعتی با خانگی از نظر اندازه و وزن:

از آنجایی که لپ تاپ‌های  صنعتی برای کاربردهای خاص طراحی شده‌اند و به عنوان یک ابزار کاری در نظر گرفته می‌شوند، معمولاً بزرگتر و سنگین‌تر از لپ تاپ‌های خانگی هستند.

  1. پشتیبانی و خدمات پس از فروش:

لپ تاپ‌های صنعتی برای استفاده در شرایط صنعتی و در برخی موارد بسیار حساس طراحی شده‌اند، بنابراین پشتیبانی و خدمات پس از فروش آن‌ها بسیار مهم است.

تولیدکنندگان لپ تاپ‌های صنعتی به عنوان بخشی از خدمات پس از فروش، معمولاً قراردادهایی را با مشتریان خود بسته و به صورت منظم و سریع قطعات و خدمات موردنیاز را تأمین می‌کنند.

به طور کلی، لپ تاپ‌ صنعتی برای استفاده در شرایط سخت و ویژه طراحی شده و دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی است که برای کاربردهای خاص، موردنیاز هستند.

در مقابل، لپ تاپ‌های خانگی برای استفاده در شرایط عادی و روزمره طراحی شده‌اند و دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های مناسب برای استفاده کاربران عادی هستند.

این دو نوع لپ تاپ بیشتر در مواردی مانند مقاومت، محدودیت‌هایی برای اتصال به شبکه، امنیت بیشتر، قابلیت‌های خاصی برای استفاده در شرایط خاص، پشتیبانی و خدمات پس از فروش و اندازه و وزن با یکدیگر تفاوت دارند.

کلام پایانی

با افزایش تکنولوژی و نیازهای بازار، تولید و فروش لپ تاپ‌های صنعتی نیز در حال افزایش است. اما برای بسیاری از کاربران، فرق لپ‌ تاپ صنعتی با خانگی مبهم است و این باعث می‌شود که انتخاب بهترین گزینه برای آن‌ها سخت شود.

بنابراین در این مطلب با بیان تفاوت لپ تاپ صنعتی با خانگی و مقایسه لپ تاپ صنعتی و غیر صنعتی ، سعی کرده‌ایم که روند تصمیم گیری را برای شما آسان‌تر کنیم؛

با این حال اگر هنوز ابهام یا سؤالی در این رابطه  دارید، در بخش نظرات مطرح کنید تا به آن به طور کامل پاسخ داده شود.

سوالات متداول

کدام برند لپ تاپ صنعتی بهتر است؟

در بازار ایران دو برند hp (سری Elitebook Rugged) و برند DELL (سری Latitude Rugged) در لیست بهترین برند لپ‌تاپ‌های صنعتی قرار می‌گیرند.

بهترین لپ تاپ صنعتی کدام است؟

بهترین لپ تاپ صنعتی می‌تواند با توجه به نیاز شما متفاوت باشد، با این حال می‌توان لپ‌تاپ صنعتی Dell Latitude 5420 Rugged را به عنوان یکی از بهترین‌ها، در نظر گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *