مقالات

5 ترفند برای افزایش عمر باتری لپ تاپ

ترفند افزایش عمر باتری لپ تاپ

روش هایی وجود دارد که می توانید برای افزایش عمر باتری لپ تاپ خود انجام دهید. ممکن است برخی از آنها را قبلا انجام داده باشید، اما برخی ترفندها هستند که ممکن است از آن اطلاعی نداشته باشید. در این مقاله 5 نکته و ترفند افزایش عمر باتری لپ تاپ را توضیح می دهیم.

بسیاری از جدیدترین لپ‌تاپ‌های قابل حمل،  باتری قدرتمند برای دوام در تمام طول روز را دارند، اما اگر در حال خواندن این مقاله هستید، مشخص است که لپ‌تاپ شما به اندازه کافی برای شما شارژ نگه نمی دارد . در این مطلب از نیمو آی تی نکات برتر در مورد چگونگی بهبود عمر باتری لپ تاپ آورده شده است.

قبل از هر چیز اگر قصد خرید لپ تاپ استوک را دارید با ضمانت از ما خرید کنید.

ترفند افزایش عمر باتری لپ تاپ

یک لپ تاپ زمانی خوب کار می کند که باتری خوبی داشته باشد در این بخش ترفندهایی را بیان می کنیم تا عمر باتری لپ تاپتان افزایش یابد و در این گرانی های سرسام آور کمتر هزینه کنید. هر کدام از این ترفندها به شرح زیر است:

  1. ترفند افزایش عمر باتری لپ تاپ : نور صفحه نمایش را کم کنید

معمولا بزرگترین مصرف کننده برق در اکثر لپ تاپ ها صفحه نمایش است. یا به طور دقیق تر، نور پس زمینه صفحه نمایش.

کاهش روشنایی صفحه می تواند عمر باتری لپ تاپ شما را افزایش بدهد. تقریباً همه لپ‌تاپ‌ها دارای کلیدهای میانبر برای تنظیم روشنایی هستند. به طور مثال، کلید Fn را نگه می دارید و یکی از کلیدهای F در ردیف بالا را فشار می دهید. معمولا این دکمه با نمادهای خورشید در بالای کیبورد مشخص هستند. اگر لپ‌تاپ شما این‌ها را ندارد یا کار نمی‌کند، همزمان کلید Windows  و A را فشار دهید. باید یک تنظیم روشنایی در پایین وجود داشته باشد.

اگر نسخه قدیمی‌تری از ویندوز دارید، Win+X را فشار دهید تا Mobility Center که در آن می‌توانید روشنایی را تغییر دهید باز می‌شود.

ترفند افزایش عمر باتری لپ تاپ

  1. تنظیمات برق لپ تاپ را تغییر دهید

به‌طور پیش‌فرض، لپ‌تاپ شما ممکن است به جای «Power Saver» روی «Balanced» ویندوز تنظیم شده باشد. در کنترل پنل گزینه Power Options را جستجو کنید و بررسی کنید که کدام Power Plan  انتخاب شده است.

ترفند برای افزایش عمر باتری لپ تاپ

باید نمایشگر را طوری تنظیم کنید که بعد از چند دقیقه خاموش شود و اگر بعد از 5 یا 10 دقیقه هیچ استفاده ای از ویندوز نشد، لپ تاپ را در حالت Sleep قرار دهد.

شما می‌توانید تنظیمات را مطابق میل خود تغییر دهید، اینکه کدام اجزا باید در مصرف صرفه جویی کنند،(از جمله، در برخی از لپ‌تاپ‌ها، کارت گرافیک و آداپتور Wi-Fi) را می توانید تنظیم کنید.

ترفند افزایش عمر باتری لپ تاپ

در ویندوز 10، یک دکمه برای فعال کردن حالت ذخیره باتری وجود دارد. این ویژگی مشابه تلفن همراه کار می کند و فعالیت های پس زمینه را محدود می کند.

ترفند بالا بردن عمر باتری لپ تاپ

حالت دیگر این است که روی نماد باتری کلیک کنید تا تنظیمات آن را پیدا کنید، یا روی نماد اعلان ها در گوشه سمت راست پایین صفحه کلیک کنید تا نوار سمت راست ظاهر شود حالا بخش Battery Saver را در قسمت پایین می بینید. برای اینکه بدانید کدام برنامه‌ها بیشترین مصرف انرژی را دارند، روی نماد باتری نزدیک ساعت کلیک کنید، سپس روی تنظیمات روشن/خاموش و حالت  Sleepکلیک کنید. از پنجره سمت چپ روی Battery و سپس روی پیوند Battery usage by app کلیک کنید. همچنین می توانید با فعال کردن تیک و تنظیم درصد، این حالت را روشن کنید.

ترفند افزایش عمر باتری لپ تاپ

  1. ترفند افزایش عمر باتری لپ تاپ : وای فای و بلوتوث را غیرفعال کنید

اگر از وای فای و بلوتوث استفاده نمی کنید، آنها را غیرفعال کنید. هر دو می توانند از باتری استفاده کنند، بنابراین منطقی است که آنها را خاموش کنید. اکثر لپ‌تاپ‌ها دارای یک دکمه فیزیکی یا کلید ترکیبی روی کیبورد برای غیرفعال کردن Wi-Fi هستند.

 

اگر ویندوز 10 دارید فقط Action Center (Win+A) را باز کنید و روی نمادهای Wi-Fi و بلوتوث کلیک کنید تا آنها را غیرفعال کنید.

اما اگر شک دارید که لپ تاپ شما مجهز به بلوتوث است، می‌توانید به Device Manager در کنترل پنل بروید، لیست سخت‌افزار را مرور کنید تا زمانی که بلوتوث را پیدا کنید.

  1. لپ تاپ خود را در حالی که دائما متصل به برق است رها نکنید

معمولا باتری‌های لیتیوم یونی دارای محافظ شارژ می باشند، اما برای سلامت باتری در طولانی‌مدت خوب نیست که لپ‌تاپ شما همیشه به برق وصل باشد. برخی از سازندگان (از جمله سونی و لنوو) ابزاری را ارائه می دهند که میزان مصرف باتری را محدود می کند.

 

این تنظیمات به جلوگیری از تخریب باتری کمک می کند و به این معنی است که می توانید لپ تاپ را همیشه به برق متصل کنید. هنگامی که می خواهید از لپ تاپ خود با باتری استفاده کنید و حداکثر عمر باتری را داشته باشید، تنظیمات محدود کننده را غیرفعال کنید و اجازه دهید لپ تاپ تا 100 درصد شارژ شود.

ترفند برای افزایش عمر باتری لپ تاپ

  1. ترفند افزایش عمر باتری لپ تاپ : وسایل جانبی غیرضروری را جدا کنید

گذاشتن دیسک در درایو نوری به طور دائم میتواند عمر باتری را کاهش دهد، زیرا ممکن است هر زمان که پنجره Windows Explorer را اجرا می کنید چرخش پیدا کند. بعید است لپ‌تاپ‌های جدیدتر درایو نوری داشته باشند، اما لوازم جانبی که دائما به لپ تاپ متصل نگه می دارید، مانند هارد دیسک‌های قابل حمل یا وب‌کم‌های USB نیز برق مصرف می‌کنند، بنابراین در صورت عدم نیاز، آن‌ها را از لپ تاپ جدا کنید.

 

جمع بندی

اگر دوام باتری در طول روز برای شما مهم است سعی کنید به ترفند افزایش عمر باتری لپ تاپ که در این مقاله گفته شد عمل کنید. سعی کنید تا از تماس مستقیم نور خورشید با لپ‌تاپ خود جلوگیری کنید و درمکان هایی از آن استفاده و یا نگهداری کنید که دمای محیط  بیش از حد معمول نباشد. استفاده از خنک کننده لپ تاپ می‌تواند راه خوبی برای خنک نگه داشتن سیستم شما و افزایش عمر باتری لپ تاپ باشد.

 

منبع سایت : www.techadvisor.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *