مقالات

معرفی 7 تا از بهترین آنتی ویروس برای لپ تاپ

بهترین آنتی ویروس برای لپ تاپ

بهترین آنتی ویروس برای لپ تاپ کدام است؟ امروزه نیازمندی افراد به سیستم کامپیوتری بیش از گذشته بوده و امور مختلفی ما را وادار به استفاده روزمره از این سیستم می‌کند.

اگر این روزها به سر تیتر خبرها توجه کنید متوجه رشد روز افزون فناوری و به دنبال آن افزایش خطرات سایبری خواهید شد. انواع لینک‌های مخرب، بدافزارها، باج افزارها و اتک‌های فیشینگ نمونه‌ای از خطرات سایبری است که یک کاربر ساده تا یک سازمان بزرگ و حساس با آن مواجه خواهد شد.

شما به هر میزان که در فضای آنلاین مسائل امنیتی را رعایت کنید به احتمال زیاد در زمره قربانیان توسط ویروس‌های پیشرفته قرار خواهید گرفت. گفتنی است که کلاهبرداری‌های پیچیده و مهندسی اجتماعی شده به گونه‌ای طراحی می‌شوند تا با غلبه بر احساسات‌تان، شما را در مسیری قرار دهند تا اطلاعات حساس خود را به طور ناخواسته در اختیارشان قرار دهید.

حال این سوال به ذهن‌ها خطور می‌کند که برای افزایش امنیت سایبری و مراقبت از فضای لپ‌تاپ یا سیستم کامپیوتری خود چه کاری را باید انجام دهیم؟ در مقابل رشد فزاینده بدافزارها، مهندسین نرم افزار اقدام به تولید محصولاتی کرده‌اند تا در برابر ویروس‌ها از سیستم محافظت کنند.

“آنتی ویروس”‌ها همان نرم افزارهایی هستند که از ما در برابر بد افزارها، حملات فیشینگ و اقدامات شک برانگیز مراقبت می‌کنند؛ از همین رو در راستای اهمیت این موضوع در این مقاله از مجله نیمو آی تی بر آن شدیم تا بهترین آنتی ویروس‌های مناسب لپ تاپ را به شما معرفی کنیم. اگر چنانچه قصد تعویض لپ‌تاپ فعلی خود و خرید لپ تاپ استوک جدید را دارید می‌توانید به صفحه فروشگاه نیمو آی تی سر بزنید و انواع مدل‌های لپ تاپ استوک را مشاهده کنید.

ویژگی‌های یک آنتی ویروس خوب

  1. آنتی ایکس باشد.
  2. دارای موتور جستجوی قوی باشد
  3. برخورداری از دیتابیس قوی
  4. سرعت اسکن بالا و فشار کم بر روی سیستم
  5. امکان آپدیت به صورت آفلاین
  6. قابلیت اسکن سیستم در زمان بوت سیستم
  7. سادگی کار با آن

بیشتر بخوانید: چرا لپ تاپ خاموش نمیشه

معرفی 7 مدل از بهترین آنتی ویروس برای لپ تاپ

بهترین آنتی ویروس ها برای لپ تاپ

حال که به اهمیت و جایگاه آنتی ویروس‌ها پی بردیم، می‌خواهیم با 10 مدل از بهترین آنتی ویروس‌ها آشنا شویم:

  • آنتی ویروس Norton 360

آنتی ویروس نورتون 360 یکی از بهترین آنتی ویروس‌های حال حاضر است که در تست‌های گرفته شده از آن عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده است. این آنتی ویروس 100 درصد از نمونه‌هایی که به‌عنوان بدافزار در لپ‌تاپ و مک بوک وجود داشت را مسدود می‌کند. موتوری جستجوی نورتون عالی بوده و از پایگاه داده بدافزارهای شناخته شده و یادگیری ماشین برای شناسایی انواع تهدیدات جدید استفاده می‌کند.

یکی از نکات مثبت این آنتی ویروس آن است که کاربر می‌تواند در حین اجرای اسکن کامل CPU توسط اسکنر توسط آنتی ویروس Noroton 360 می‌توان بسیاری از کارهای فشرده را به صورت کاملاً روان انجام داد؛ در حالی که سایر آنتی ویروس‌ها سرعت سیستم شما را در حین اجرای اسکنر کند خواهند کرد.

فایروال، وی پی ان با داده‌های نامحدود، کنترل توسط والدین، محافظت از وبکم، مرورگر پرایوت، نظارت بر دارک وب، حفاظت از سرقت هویت تنها بخشی از امکانات و ویژگی‌های این آنتی ویروس است.

  • آنتی ویروس Bitdefender

آنتی ویروس Bitdefender Total Security یک موتور جستجوی پیشرفته ضد بدافزار دارد که از هوش مصنوعی برای شناسایی تهدیدات خطرناک استفاده می‌کند. با توجه‌به تست‌های صورت گرفته، این آنتی ویروس در شناسایی بدافزارها، مسدود کردن تروجان‌ها، روت کیت‌ها، جاسوس افزارها و موارد دیگر به صورت 100 درصد عالی عمل کرده است. از آنجایی که اسکنر این آنتی ویروس مبتنی بر فضای ابری است، سرعت سیستم را کاهش نداده و می‌توان به طور معمول از لپ‌تاپ در حین اسکن کامل استفاده نمود.

از جمله دیگر ویژگی‌های این آنتی ویروس می‌توان به محافظت از تراکنش آنلاین، وی پی ان، ویژگی‌های ضد سرقت، تنظیم سیستم، حفاظت از پشتیبان‌گیری، مدیریت رمز عبور و کنترل توسط والدین اشاره داشت.

بیشتر بخوانید: راهنمای تنظیم کیبورد در ویندوز 10

  • آنتی ویروس Total AV

TotalAV در تشخیص ویروس به خوبی عمل می‌کند. اسکنر آن در فضای ابری کار می‌کند، بدین معنی که حتی اسکن کامل دیسک آن نیز CPU کمی را اشغال می‌کند و همین مسئله آن را به یک انتخاب عالی برای کاربران لپ تاپ تبدیل می‌کند. در حالی که TotalAV در محافظت از ویروس عالی بوده و برخی از فناوری‌های بدافزار پیشرفته مبتنی بر وب را که نورتون ارائه می‌دهد از دست داده است.

با استفاده از این آنتی ویروس شما تحت تاثیر ابزارهای بهینه سازی دستگاه کار با آن آسان خواهد بود. شما می‌توانید به سرعت و راحتی فایل‌های ناخواسته و تکراری با حجم بالا را حذف کنید و به این شکل برنامه‌های بی فایده و ناخواسته و تکراری را حذف کنید.

با پاک کردن کوکی‌های مرورگر و خیلی چیزهای دیگر که فضای شما را اشغال کرده است به درستی سرعت کلی لپ تاپ‌های ویندوز و مک را به طور قابل توجهی بهبود پیدا می‌کند. ضد فیشینگ بودن آنتی ویروس، مسدود کردن آنتی ویروس، برخورداری از وی پی ان، مدیریت رمز عبور و نظارت بر نقص داده‌ها از جمله ویژگی‌های این آنتی ویروس است.

بهترین آنتی ویروس برای لپ تاپ

  • آنتی ویروس McAfee

McAfee Total Protection یکی از سریع‌ترین و جامع‌ترین اسکنرهای آنتی ویروس را در سراسر جهان دارد. همه نمونه‌های بدافزار در طی یک سال گذشته را طی یک اسکن کامل سیستم برای شما شناسایی خواهد کرد. موتور ضد بدافزار این آنتی ویروس بلادرنگ بسیار موثر است.

این آنتی ویروس جاسوس افزار، باج افزار، روت کیت‌ها و تروجان‌ها را مسدود می‌کند. با این حال اسکن سیستم ممکن است کمی کند کند. McAfee بهترین محافظ از وب را دارد. محافظت ضد فیشینگ آن وب سایت‌های مخرب بیشتری را نسبت به ابزارهای داخلی محافظت از فیشینگ کروم و سافاری دارد.

یکی از ویژگی‌های این آنتی ویروس Secure Search بودن آن است که از کدگذاری رنگی استفاده می‌کند تا قبل از کلیک کردن بر روی URL به شما اطلاع دهد که آیا URL ایمن یا خطرناک است. (URLهای مشکوک با علامت تعجب قرمز و URLهای امن با یک تیک سبز مشخص خواهند شد.) از دیگر ویژگی‌های این آنتی ویروس می‎‌توان به VPN، مدیریت رمز عبور، نظارت بر وب تاریک، مدیر حریم خصوصی اجتماعی آن اشاره کرد.

  • آنتی ویروس موثر با کنترل والدین Kaspersky Premium

Kaspersky Premium یک آنتی ویروس کاربرپسند و در تشخیص بدافزار عالی است و 100 درصد ویروس‌ها، جاسوس افزارها، باج افزارها و سایر بدافزارها را شناسایی می‌کند. اسکنر این آنتی ویروس نیز بسیار سبک وزن است. کسپرسکی همچنین چندین لایه محافظت از وب را ارائه می‌دهد. ویژگی Safe Browsing به محافظت در برابر فیشینگ می‌پردازد و تبلیغات و ردیاب‌ها را مسدود می‌کند.

این آنتی ویروس قدرتمند همچنین شامل Safe Money یک مرورگر امن برای بانکداری و خرید آنلاین است. یکی دیگر از امکانات آن صفحه کلید روی صفحه است که در برابر کیلاگرها محافظت می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این آنتی ویروس وجود فایروال برای ویندوز، ابزارهای پاکسازی سیستم، کنترل توسط والدین، مدیریت رمز عبور و vpn نامحدود است.

  • آنتی ویروس Malwarebytes

Malwarebytes یک مجموعه امنیتی کاربرپسند بین آنتی ویروس‌ها است. موتور جستجوی این آنتی ویروس توسط هوش مصنوعی کار می‌کند که برای مسدود کردن بدافزار در زمان واقعی خوب عمل می‌کند. این آنتی ویروس حدوداً 95 درصد از نمونه‌های بدافزار را شناسایی می‌کند که نشان دهنده عملکرد بسیار خوب آن است. با این حال اسکن کامل دیسک آن تقریباً 4 برابر نورتون طول می‌کشد و همین مسئله می‌تواند کمی آزار دهنده باشد.

Malwarebytes با نرخ 98 درصد در شناسایی وب سایت‌های فیشینگ به خوبی عمل می‌کند؛ اگر چه در مسدود کردن تبلیغات به خوبی عمل نکرده است. این آنتی ویروس ادعا می‌کند که Browser Guard افزونه مسدود کننده تبلیغات و بدافزار آن سرعت مرور وب را افزایش می‌دهد این در حالی است که در تست‌های انجام شده سرعت مرورگر بدون تغییر به نظر رسیده است.

یک نقطه ضعف قابل توجه Malwarebytes Standard عدم وجود ویژگی‌های اضافی مانند ابزارهای پاکسازی سیستم، کنترل‌های والدین، فایروال و مدیریت رمز عبور است ویژگی‌هایی که در رقبای برتری همچون نورتون استاندارد هستند. با تمام این مسائل سادگی این آنتی ویروس همراه با قیمت جذاب، آن را به گزینه‌ای مناسب تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: کول پد لپ تاپ چیست؟ انواع کول پد لپ تاپ کدام اند؟

  • آنتی ویروس Panda

Panda Dome Complete دارای یک اسکنر بدافزار نسبتاً خوب همراه با یک رابط کاربر پسند و ویژگی‌های اضافی برای لپ‌تاپ‌ها است. با استفاده از هوش مصنوعی، آنتی ویروس پاندا از دستگاه‌های شما در برابر طیف وسیعی از بدافزارها محافظت می‌کند. این آنتی ویروس برخی از فایل‌های نرم افزارهای تبلیغاتی مزاحم و جاسوس افزارها را نادیده می‌گیرد در حالی که آنتی ویروس نورتون به راحتی آن‌ها را کشف می‌کند.

Panda’s Rescue Kit واقعاً به خوبی عمل می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که لپ‌تاپ ویندوزی خود را در صورت آلوده شدن ویروس یا بد افزار از طریق یک USB نجات دهید. این ویژگی بسیار ارزشمند است و شما را قادر می‌سازد لپ تاپ خود را برای اسکن راه اندازی کنید، حتی زمانی که راه اندازی معمولی ممنوع است. تولید رمز عبور، احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA)، تکمیل خودکار و ذخیره خودکار، ممیزی قدرت رمز عبور و موارد دیگر از جمله ویژگی‌های ضروری این آنتی ویروس است.

جمع بندی

محافظت از لپ تاپ در برابر تهدیدات و خطرات فضای مجازی یکی از اولویت‌های کاربران است. در این مقاله به 7 مورد از بهترین آنتی ویروس‌ها برای لپ‌تاپ اشاره کردیم. در صورتی که انتخاب یک آنتی ویروس قدرتمند برای شما کار دشواری است مطالعه این مقاله و بررسی آنتی ویروس‌های پیشنهاد شده به شما توصیه می‌شود. اگر چنانچه قصد خرید لپ‌تاپ استوک و یا آشنایی بیشتر با انواع لپ‌تاپ‌های استوک را دارید می‌توانید به صفحه فروشگاه سایت نیمو آی تی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *