مقالات

لپ تاپ ریفربیش چیست ؟ تفاوت لپ تاپ ریفربیش با استوک ؟

لپ تاپ ریفربیش چیست

مسلماً هنگام جستجو برای خرید لپ تاپ ارزان قیمت و با کیفیت، با واژه لپ تاپ مرجوعی یا ریفربیش مواجه شده‌اید و به احتمال زیاد سؤال لپ تاپ ریفربیش چیست در ذهنتان شکل گرفته است.

لپ تاپ ریفربیش یکی از گزینه‌های روی میز برای انتخاب و خرید لپ تاپ ارزان قیمت و با کیفیت است. 

این نوع لپ تاپ‌ها پس از استفاده و بررسی اولیه توسط خرده فروشان یا مشتریان، به خاطر دلایلی نظیر نقص‌های فنی یا نقص‌هایی حتی جزئی در ظاهرشان، به کارخانه تولید کننده بازگردانده می‌شوند؛

 و مورد بازسازی، تست و تعمیر قرار می گیرند و سپس مجدداً با قیمت کمتر و کارایی بهتر از قبل و با لیبل Refurbished برای فروش به بازار عرضه می شوند.

 بنابراین یکی از مزایای لپ تاپ ریفربیش کاهش قیمت نسبت به لپ تاپ جدید است، در حالی که عملکرد و کارایی بهتری دارند. 

در این مقاله، ابتدا به طور کامل توضیح خواهیم داد که اصلا لپ تاپ refurbished چیست ؟ و سپس به بررسی ویژگی‌ها، مزایا و معایب لپ تاپ ریفربیش خواهیم پرداخت. 

و در آخر تفاوت لپ تاپ مرجوعی یا ریفربیش با لپ تاپ استوک را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اگر واژه لپ تاپ استوک نیز برای شما نا آشنا است، ما قبلاً در مقاله «لپ تاپ استوک چیست ؟» به طور کامل به آن پرداخته‌ایم.

پس برای اینکه بدانید لپ تاپ ریفربیش چیست و چرا باید آن را در بین گزینه‌های احتمالی خرید خود قرار دهید، تا انتها با ما همراه باشید.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید لپ تاپ استوک

لپ تاپ refurbished  چیست ؟

در تعریف لغوی، refurbished  به معنی مرمت شده است.

و در ویکی پدیا،  Refurbished به عنوان محصولاتی (عموماً الکترونیکی) تعریف شده است که قبلاً به هر دلیلی به یک تولید کننده یا فروشنده بازگردانده شده‌ و در بازار فروخته نشده‌اند. 

محصولات بازسازی شده معمولاً قبل از اینکه مجدداً به عموم مردم فروخته شوند از نظر عملکرد و نقص مورد آزمایش قرار می گیرند و توسط سازنده اصلی تعمیر شده و دوباره فروخته می شوند.

به عنوان مثال، قطعاتی که نیاز به تعویض داشته‌اند، مانند باتری، هارد دیسک، صفحه نمایش، کارت گرافیک و غیره، تعویض می‌شوند.

باید به این نکته توجه داشته باشید که لپ تاپ مرجوعی  و ریفربیش تا حد زیادی یک معنی را می‌دهند ولی با این وجود؛

لپ تاپ های مرجوعی به معنای لپ تاپ هایی هستند که از طرف  مشتریان دریافت شده‌اند و در مقایسه با لپ تاپ های ریفربیش، معمولاً در وضعیت پایین‌تری هستند و نیاز به تعمیر دارند.

 به همین دلیل، این لپ تاپ ها با تخفیف بیشتری نسبت به لپ تاپ های ریفربیش عرضه می‌شوند.

لپ تاپ ریفربیش چیست

به طور کلی لپ تاپ ریفربیش (Refurbished Laptop) یا بازسازی شده، یک لپ تاپ است که پس از استفاده و بررسی کامل توسط تولید کننده یا فروشنده، مجدداً برای فروش به بازار عرضه می‌شود. 

این لپ تاپ ها اغلب تعمیر و تمیز شده و مورد تست و بررسی مجدد قرار می‌گیرند تا از کارایی و عملکرد مناسبی برخوردار باشند.

لپ تاپ‌های بازسازی شده به دلیل تعمیر و بازسازی، قیمتی کمتر از لپ تاپ‌های جدید دارند و اغلب با گارانتی عرضه می‌شوند. لازم به ذکر است که همه برندها از جمله دل، اچ پی و … لپ تاپ ریفربیش دارند.

بیشتر بخوانید: بهترین برند لپ تاپ استوک

مزایای خرید لپ تاپ ریفربیش چیست ؟

 

شاید با خود بگویید که چرا اصلا باید لپ تاپ Refurbished بخرم؟ پاسخ این سؤال را با بیان چند مورد از مزایای لپ تاپ ریفربیش خواهیم گفت:

  1. قیمت مناسب:

 لپ تاپ‌های ریفربیش، اغلب با قیمت بسیار پایین‌تر از لپ تاپ‌های جدید به فروش می‌رسند. این برای کسانی که به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های خود هستند بسیار جذاب است.

 

  1. کیفیت بالا:

 لپ تاپ‌های ریفربیش، بعد از یک بررسی دقیق و تعمیر قطعات معیوب، از نظر کیفیت همانند یک لپ تاپ جدید عمل می‌کنند.

 

  1. قابلیت ارتقا:

 با توجه به اینکه لپ تاپ‌های ریفربیش اغلب با قطعات قابل تعویض و ارتقا مثل حافظه RAM و هارد دیسک SSD  و … مجهز می‌شوند، کاربران می‌توانند این لپ تاپ‌ها را با توجه به نیازهای خود، به راحتی ارتقا دهند.

 

  1. حفظ محیط زیست: 

خرید لپ تاپ‌های ریفربیش می‌تواند باعث حفظ محیط زیست شود، چون بازیافت و استفاده مجدد از لپ تاپ‌های دست دوم موجب کاهش تولید زباله‌های الکترونیکی و مصرف کمتر منابع طبیعی می‌شود.

 

به طور کلی، خرید لپ تاپ ریفربیش می‌تواند برای کسانی که به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های خود و به دنبال یک لپ تاپ با کیفیت بالا هستند، گزینه مناسبی باشد.

 

تفاوت لپ تاپ ریفربیش با استوک چیست؟

 

لپ تاپ ریفربیش و لپ تاپ استوک هر دو نوعی از لپ تاپ دست دوم هستند، اما تفاوت‌هایی در میان آن‌ها وجود دارد.

لپ تاپ ریفربیش (Refurbished Laptop) یک لپ تاپ دارای نقص فنی است که به تولید کننده یا فروشنده مرجوع می‌شود و پس از استفاده و بررسی کامل توسط تولید کننده یا فروشنده، مجدداً به بازار عرضه می‌شوند.

 این لپ تاپ ها اغلب تعمیر و تمیز شده، و مورد تست و بررسی مجدد قرار میگیرند تا از کارایی و عملکرد مناسبی برخوردار باشند. 

با این حال هرچند که با قطعات جدیدتری تجهیز می‌شوند، اما عموماً مدل‌های قدیمی‌تر و با گارانتی محدودتر از لپ تاپ‌های جدیدتر، هستند.

لپ تاپ استوک (Used Laptop)، یک لپ تاپ است که پیش از این توسط یک شخص یا شرکت استفاده شده است و مجدداً به بازار بازگشته است.

 معمولاً لپ تاپ‌های استوک در واقع لپ تاپ‌های کارکرده هستند و بدون هیچگونه تعمیر و بازسازی قبلی به فروش می‌رسند. لپ تاپ‌های استوک قیمت پایین‌تر و گارانتی محدودتری دارند.

در کل، لپ تاپ ریفربیش با توجه به تعمیر و بازسازی قبلی می‌تواند از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، در حالی که لپ تاپ استوک ممکن است دارای برخی مشکلات باشد که قبل از خرید باید آن‌ها را بررسی کنید.

 

بیشتر بخوانید: نحوه تست لپ تاپ استوک به صورت کامل در چند گام 

 

لپ تاپ ریفربیش چیست

کلام پایانی

امیدواریم با مطالعه مطلب بالا، متوجه شده باشید که لپ تاپ ریفربیش چیست با این حال لازم به ذکر است که:

خرید لپ تاپ مرجوعی یا لپ تاپ ریفربیش ممکن است یک گزینه مناسب برای برخی افراد باشد، اما برای دیگران منطقی نباشد.  و در نهایت، تصمیم خرید لپ تاپ مرجوعی یا جدید بستگی به نیازها و بودجه شما دارد.

به عنوان مثال، اگر بودجه شما محدود است و نیاز به لپ تاپ جدید ندارید یا به دنبال یک لپ تاپ برای کارهای روزمره که نیاز به تجهیزات پیشرفته برای بازی‌های کامپیوتری یا کارهای حرفه‌ای ندارد، باشید، خرید لپ تاپ ریفربیش ممکن است یک گزینه مناسب باشد. 

از سوی دیگر، اگر شما به دنبال یک لپ تاپ برای کارهای حرفه‌ای، بازی های کامپیوتری پیشرفته یا برنامه‌هایی که نیاز به تجهیزات پیشرفته دارند هستید، لپ تاپ ریفربیش ممکن است به نیازهای شما پاسخ ندهد و بهتر است یک لپ تاپ جدید تهیه کنید. 

بنابراین، خرید لپ تاپ ریفربیش یا هر نوع لپ تاپ دست دوم دیگر، بستگی به نیازها و بودجه شما دارد و باید قبل از خرید، تمام جزئیات را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

 

سؤالات متداول

چگونه لپ تاپ ریفربیش را تشخیص دهیم؟

لپ تاپ‌های ریفربیش با لیبل‌های (اغلب) نارنجی یا سبز رنگ که بر پشت جعبه لپ تاپ چسبانده شده‌اند، از دیگر محصولات متمایز می‌شوند.

آیا لپ تاپ‌های رفرش شده خوب است؟

بله، این لپ تاپ‌ها به خاطر اینکه مجدداً به طور کامل توسط شرکت تولید کننده یا فروشنده مورد بررسی و تست قرار می‌گیرند، در عین ارزان بودن دارای کارایی و کیفیت مناسبی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *