مقالات

همه چیز درباره تفاوت سری لپ تاپ های لنوو

تفاوت سری لپ تاپ های لنوو

احتمالا شما هم جزء افرادی هستید که برای خرید لپتاپ با  تنوع زیاد برندها و سری های آنها مواجه شده‌ و گیج و سردرگم شدید. در این مقاله از نیمو آیتی  قصد دارم به مقایسه مدل های مختلف لپ تاپ های لنوو  و آشنایی با انواع سری لپ تاپ های لنوو پرداخته تا بتوانید با آگاهی و آرامش بیشتر محصول موردنظر خود را خریداری کنید. شرکت لنوو لپ‌تاپهای خود را در 5 خانوادۀ اصلی Ideapad, Thinkpad,Yoga, Essential  و Legion تولید می‌کند که در ادامه به بررسی سری های مختلف لپ تاپ لنوو و فرق سری های مختلف لپ تاپ های لنوو می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان این بخش همراه ما باشید.

معرفی سری های لپ تاپ لنوو

همان طور که گفتیم لپ تاپ لنوو دارای 5 سری اصلی است. در زیر به بررسی هر کدام می‌پردازیم:

  1. سری Lenovo Ideapad

مهمترین ویژگی این سری لپ تاپ های لنوو ، طراحی آن برای استفادۀ روزمره و معمولی است و در زیر سری های Ideapad سری 1، Ideapad سری 3 ، Ideapad  سری 5، Ideapad  سری 7 و Ideapad سری 9  تولید می‌شود که عدد بالاتر نشان‌دهنده عملکرد بهتر لپ تاپ است. انواع  محصولات این سری لپ تاپ های لنوو با وجود آنکه سنگینی و قدرت سری‌های دیگر لپ تاپ‌ لنوو را ندارند، جوابگوی طیف وسیعی از کاربران هستند. از کاربران عمومی و دانش‌آموزان مدرسه گرفته که برای انجام کارهای شخصی، تکالیف و  تهیه گزارش خود می‌توانند از مدلهای Ideapad100, Ideapad300, Ideapad500 استفاده کنند تا دانشجویانی که  به دنبال خرید لپ تاپ دست دوم لنوو با هزینه‌ای اندک و مقرون به صرفه ، به سراغ مدلهای Ideapad500 و Ideapad700 لپ‌ تاپ استوک لنوو می روند تا این مدلها با قدرت و کارایی بالاتر و توان پردازش نه چندان حرفه‌ای شان به آنها  در انجام پروژه‌های دانشجویی کمک کنند.

همچنین زیرسری Flex  لپتاپهای Ideapad  با داشتن عملکرد 2 در 1، قابلیت جدایی کیبورد  و تبدیل شدن به تبلت را فراهم می‌کند که می‌تواند با توجه به قیمت مناسبش گزینه خوبی برای دانش‌آموزان باشد.

در کنار تمام زیرسری های فوق زیرسری Gaming لپتاپهای Ideapad نیز به دلیل داشتن گرافیک و پردازنده قابل قبول می‌تواند نیاز گیمرها را برطرف کند البته به قدرتمندی سری Thinkpad  و Legion نیستند.

 

  1. سری Lenovo Thinkpad

بازار هدف این سری لپ تاپ های لنوو که میراث IBM برای لنوو بوده است، عموماً کاربران اداری، صنعتی و افرادی هستند که زمان زیادی را در سفر می‌گذارنند. این سری لپ تاپ های لنوو یکی از پرکاربردترین‌ سری‌های برند لنوو بوده که خط تولید تبلت نیز دارند. لپ تاپهای این سری اکثراً مجهز به حسگرهای اثر انگشت بوده و توان رمز نگاری فایلهای ذخیره را دارند. امری که برای استفاده کاربران اداری از جهت امنیت  اهمیت بسیار داشته و در عین حال مقاومت بالای این لپتاپها نیز آنها را برای استفاده در شرایط مختلف به ویژه در سفر مناسب می‌سازد. از زیرسری‌های این گروه می‌توان به انواع زیر اشاره کرد:

  • Thinkpad T سری با دوام، خوش ساخت، بازدهی بالا و عمر باطری عالی حتی تا بیش از 25 ساعت در مدلهایی از این برند نظیرThinkpad T580 را داراست که آسودگی خیال کاربران را از بابت شارژ گوشی در سفرهای کاری فراهم می‌کند.
  • Thinkpad P با قیمت خریدی بالاتر از گروه قبل با وجود شباهت بسیار ولی با قدرت و کیفیتی بالاتر و به عنوان گزینه‌ Workstation با قابلیت جابجایی مطرح شده است. در مقایسه سری لپ تاپ های شرکت لنوو این گروه از لپ تاپها دارای قابلیتهای گرافیکی بالایی هستند که مورد استفاده طراحان وب و مهندسان است.
  • Thinkpad E و Thinkpad L از گزینه های مقرون به صرفه از لحاظ اقتصادی، نمایشگرهایی با اندازه 13 تا 15 اینچ و با کارایی مناسب برای بسیاری از کسب و کارهای کوچک هستند که با نگاهی به لیست قیمت لپ تاپ استوک لنوو شاهد قیمتهای مناسب این گروه و سفارش بالای مشتریان برای این مدل خواهید بود.
  • Thinkpad A با داشتن پردازنده های Ryzen شرکت AMD لپ تاپی با کارایی مطلوب و میان رده محسوب می‌شود که به تازگی به جمع سری های این مدل افزوده شده است و از قیمت مناسبی نیز برخوردار است.
  • Thinkpad X که از برترین مدلهای این سری بوده و دلیل آن سبکی و قدرت پردازش بالای آن است. حرفه‌ای ترین مدل در این شاخه X1 Extreme است که فناوری صوتی بالا، نمایشگری با وضوح 4K و قدرت بالای پردازش برای استفاده توسط گیمرهای حرفه‌ای را داراست. در برخی از مدلهای این سری کیبورد قابلیت جداشدن دارد که همین امر جابجایی آن را آسانتر می‌کند.
  • Thinkpad C که C در این سری نشانه Chromebook های این مدل است و تنها مدل آن یک Chromebook 13  است و به همراه Thinkpad 11e اقتصادی‌ترین گزینه‌‌ها برای خرید دانش‌آموزی و دانشجویی می‌باشند.

تفاوت سری لپ تاپ های لنوو

  1. سری Lenovo Yoga

در ادامه بررسی تفاوت سری لپ تاپ های لنوو به سراغ سری یوگای این لپتاپها می‌رویم. این سری لپ تاپ های لنوو ، دارای توان بالای چرخش نمایشگر، سبکی و ضخامت کم هستند و در واقع جزء سری محصولات دو کاره لنوو  با قابلیت استفاده به عنوان تبلت  نیز به حساب می‌آیند. داشتن نمایشگر لمسی و قلم، آن را به یکی از مناسبترین گزینه‌ها برای طراحان تبدیل کرده است. ظاهر لپتاپهای این سری شیک و زیبا بوده و  در زیر گروههای Yoga300,Yoga 500,Yoga700, Yoga 900  و Yogabook به  فروش می‌رسند. برخی از مدلهای این سری لپ تاپ نظیر Yoga C640 ، دارای توان اجرایی بالا برای انجام کارهای مهندسی و مالی، محاسبات سنگین و .. می‌باشد.

  1. سری Lenovo Essential

سری Essential  لپ تاپهای لنوو، از نظر ظاهر و مقاومت مانند سایر سری لپتاپهای این شرکت کیفیت بالایی داشته و نوت بوکهای این سری لپ تاپ های لنوو با داشتن نمایشگرهایی از 13 تا 16 اینچ، کاربریهای متفاوتی دارند که نیاز کاربران عادی و تا کمی حرفه‌ای را پوشش می‌دهند. سه زیر گروه اصلی این سری لپ تاپهای لنوو شامل زیرگروه محصولات V,B و G می‌باشند. اولین زیرسری تولید شده در این مدل زیرسری G بوده است که با مدل G530 به بازار آمد و بعدها به مدلهای  G580 و G770 ارتقا پیدا کرد. زیر سری B از سال 2010 به بعد با معرفی مدلهای B460 و B560 به بازار آمد و نوت بوکهای کوچک و کاربردی خود را در سال 2011 به مدلهای B470 و B570 ارتقا داد. لپ تاپهای زیرسری V نیز که عملکرد بالا و پردازش سریع دارند با داشتن قابلیتهای گرافیکی جزء گزینه های مناسب به شمار می‌آیند. با بررسی قیمت لپ تاپ کارکرده لنوو در این سری، می‌توان به گزینه‌های اقتصادی و مقرون به صرفه جهت استفاده روزمره نیز دست یافت.

  1. سری Lenovo Legion

وقتی سخن از لپ تاپ مناسب گیمینگ حرفه‌ای به میان می‌آید، بی‌شک باید به سراغ سری Legion  از سری لپ تاپ های لنوو رفت. صفحه نمایش 15 تا 17 اینچ با کیفیت و وضوح نمایش بالا، پردازنده‌های نسل جدید Core i7  و Core i9 که امکان پردازش قوی و سرعت بالا در هنگام بازی را به گیمر حرفه‌ای می‌دهند به همراه نور پس‌زمینه کیبورد و  سیستم پیشرفتۀ خنک‌کنندۀ لپتاپ از نقاط قوت این سری از لپ تاپهای شرکت لنوو است. همچنین کارت گرافیک قوی و حجم حافظه بالا  در این گروه نیاز کاربران گیمینگ از گیمر مبتدی تا حرفه‌ای را برآورده می‌سازد. عمر باطری این سری از لپتاپهای لنوو نسبت به سایر سری های این شرکت کمتر است که در مقابل توان بالا و قابلیت های فراوان آن قابل چشم‌‎پوشی است. از سری لژیون لپ تاپهای لنوو دو مدل Legion 5 و Legion 7 از فروش خوبی برخوردارند.

کلام آخر

در مجموع با بررسی تفاوت سری لپ تاپ های لنوو و مقایسه لپ تاپ های لنوو در مدل های مختلف می‌توان نتیجه گرفت که شرکت لنوو در طراحی و تولید سری های مختلف لپ تاپ های خود نهایت دقت را در کیفیت ساخت،  دوام بالای محصولات خود و رفع نیاز کاربران در همه گروهها به کار برده است تا بتواند با ارائه بهترین خدمات بخش بزرگی از بازار را در اختیار خود گیرد. برای انتخاب مناسب‌ترین گزینه و خریدی مطئن نیز می‌توانید روی تیم حرفه‌ای نیمو آی‌تی حساب کرده و با داشتن گارانتی و ضمانتنامه معتبر بر روی محصول موردنظر خود با اطمینان هزینه کنید. اگر قصد خرید لپ تاپ استوک لنوو را دارید برای دیدن انواع مدل‌ها در سری های مختلف کلیک کنید.

سوالات متداول

کدام سری لپ تاپ های لنوو برای گیمینگ مناسب است؟

اگر به عنوان یک گیمر حرفه ای به دنبال خرید لپ تاپ برند لنوو هستید این شرکت لپ تاپهای سری Legion خود را بطور ویژه به استفاده گیمرهای رده بالا اختصاص داده است و با خرید مدلهای این سری به دلیل داشتن سرعت و قدرت بالا و وضوح تصویر و صدای عالی از بازی خود نهایت لذت را ببرید. البته اگر تازه‌کار بوده و دنبال گزینه‌های اقتصادی‌تری هستید می‌توانید به مدل گیمینگ سری Ideapad هم نگاهی بیاندازید.

بهترین سری لپ تاپ لنوو کدام سری است؟

انتخاب بهترین گزینه، تنها به نیاز و هدف شما از خرید لپ تاپ بستگی دارد. اگر به دنبال انجام کارهای عادی و روزمره با لپ تاپ بوده و هزینه نیز برایتان اهمیت دارد بهتر است به  سراغ  مدلهای سری Ideapad بروید. اگر برای امور اداری و صنعتی نیازمند خرید لپ تاپ هستید پیشنهاد ما بررسی سری Thinkpad است و اگر دوکاره بودن لپ تاپ و استفاده از آن برای طراحی یا سفر اهمیت دارد سری Yoga می‌تواند خواسته شما را برآورده کند. به علاقمندان نوت بوک نیز که دنبال نوت‌بوکی با کیفیت قابل قبول، مقاوم و مقرون به صرفه هستند،  سری  Essential  پیشنهاد می‌شود. در نهایت نیز به عنوان یک گیمر حرفه‌ای که نیاز به گرافیک و قابلیتهای ویژه دارد، ‌ بهتر است به سراغ سری Legion  بروید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *