مقالات

بهترین لپ تاپ ایسوس

بهترین لپ تاپ ایسوس

گستردگی دنیای لپ تاپ‌ها باعث سردرگمی خیلی از افراد در این مجموعه‌ی عظیم شده است. وجود گزینه‌های بسیار زیادی که در دنیای لپ‌تاپ در دسترس است، شناخت بهترین لپ‌تاپ ایسوس و تشخیص اینکه کدام یک از لپ تاپ‌ها برایتان مناسب است را برای افراد چالش بر انگیز و تا حدودی دشوار کرده است. در این مقاله از نیمو آی تی با بررسی مجموعه عظیم لپ تاپ‌های ایسوس تلاش شده تا جستجوی شما کاهش یافته و بهترین لپ تاپ های ایسوس  را بشناسید. راستی اگر قصد خرید لپ تاپ استوک را دارید می توانید به صفحه مربوطه در همین سایت مراجعه کنید.

ویژگی‌های بارز بهترین لپ تاپ ایسوس (Asus)

نوآوری‌های شگفت انگیز و پیشرفته بودن فوق العاده زیاد لپ‌تاپ ASUS، دو ویژگی بارز بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس است که بر همین مبنا می‌توان بهترین لپ‌تاپ ایسوس را شناخت. نوآوری‌های چشمگیر شرکت ایسوس نظیر طراحی لپ‌تاپ‌هایی با دو صفحه‌نمایش و همچنین نوت بوک‌های اقتصادی موجب شده تا این برند در صدر جدول این صنعت قرار گیرد.

استراتژی شرکت ایسوس غرق شدن در دریایی از لپ‌تاپ‌های خسته‌کننده نیست؛ بلکه اشتیاق زیادی به متمایز بودن و ارائه عملکرد قدرتمند در لپ‌تاپ دارد و در عین حال با چالش قابل حمل بودن لپ‌تاپ مقابله می‌کند.

معرفی 5 مدل از بهترین لپ تاپ ایسوس موجود در بازار ایران

1. Asus Zenbook 14 OLED

توصیه ما به شما در رابطه با بهترین لپ‌تاپ ایسوس مادامی‌که می‌خواهید با آن هر کاری را انجام دهید، لپ تاپ ایسوس مدل Zenbook 14 OLED است. این مدل لپ تاپ با وزن 1.29 کیلوگرم به راحتی قابل حمل است و برای رفت و آمدهای روزانه بسیار ایده‌آل به نظر می‌رسد. به لطف پردازنده Core Ultra اینتل تعبیه شده در این Laptop سرعت فوق العاده‌ای را تجربه خواهید کرد. طبق بررسی‌های انجام شده لپ تاپ Asus Zenbook 14 OLED یکی از سریع‌ترین لپ‌تاپ‌ها با بهره‌وری بالا است به طوری که حتی مک بوک ایر را نیز پشت سر گذاشته است.

فقدان یک پردازنده گرافیکی مجزا به این معنا است که گیمرها و سازندگان باید به جای دیگری نگاه کنند، اما در غیر اینصورت این لپ تاپ به اندازه کافی قدرتمند است که قادر باشد تا از طریق صفحات گسترده مرور وب و پخش ویدئو را انجام دهد. زنبوک 14 با دارا بودن صفحه‌نمایش 14 اینچی OLED فوق العاده است و با رنگ‌های مشکی عمیق و رنگ‌های پر جنب و جوش آن را به گزینه عالی برای تماشای Netflix و Youtube در حال حرکت تبدیل می‌کند.

شما قطعاً تحت تاثیر طراحی فلزی ممتاز و همچنین گزینه‌های اتصال با Thunderbolt 4، USB-A و HDMI 2.1 و همچنین پشتیبانی از WiFi 6E قرار خواهید گرفت. از دیگر اتصالات این دستگاه می‌توان به پورت DISPLAY PORT و درگاه کارت خوان Micro SD و درگاه میکروفون و هدفون مجهز اشاره کرد. ASUS Zenbook 14 OLED یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس است که می‌توانید برای کارهای ادرای و خانگی از آن استفاده کنید.

مزایا

  • عملکرد عالی در برنامه‌های اصلی
  • عملکرد خوب بازی با استانداردهای iGPU
  • صفحه‌نمایش OLED فوق العاده
  • هیچ سازشی در اتصال یا ارگونومی وجود ندارد

معایب

  • سرعت GPU توسط فاکتور فرم باریک محدود می‌شود

بیشتر بخوانید: مقایسه لپ ‌تاپ‌ ایسوس و لنوو

2. ROG Zephyrus G14

لپ‌تاپ Asus Rog Zephyrus G14 نه تنها بهترین لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس است، بلکه برای کسانی که به دنبال یک گزینه‌ی شیک، جمع و جور و در عین حال قدرتمند هستند مناسب است. Zephyrus G14 قبلاً یک سری لپ‌تاپ‌های عالی و کاملاً تحسین شده از برند ایسوس بودند؛ اما با نسخه 2024 این برند به دنبال ظاهری لوکس‌تر رفته است. اهداف موجود در اجرای بازی این لپ تاپ ممکن است آن را با یک رقیب واقعی 14 اینچی مک بوک پرو منحرف کند؛ اما با توجه به قابلیت‌های سازنده‌اش برای هر کسی که به قدرت گرافیکی جدی و یک فرم کوچک نیاز دارد، قابل توجه است.

عملکرد ROG Zephyrus G14 تا حد بسیار زیادی شگفت انگیز است و کوچک بودن این لپ‌تاپ آن را به چالش می‌کشد و باعث می‌شود تا با رقبای بسیار بزرگ‌تری رقابت کند. دیده شده که در Cyberpunk 2077 تنظیمات QHD و Ultra کمی دچار مشکل می‌شود؛ اما در جاهای دیگر اگر تنظیمات را کمی کاهش دهید مرتباً می‌توانید به سرعت 60 فریم در ثانیه در چندین عنوان در QHD دست یابید.

برای عناوینی که نیاز به فریم در ثانیه بالایی دارند، G14 به راحتی این پنل 120 هرتزی را در تنظیمات FULL HD ULTRA پر می‌کند. جدای از عملکرد خیره کننده، مدل 2024 فقط یک دستگاه همه جانبه قابل توجه است که برخی از بهترین اسپیکرهای لپ تاپ را که تا به حال روی لپ تاپ های گیمینگ تست شده به همراه صفحه کلید قابل تطبیق و پد بزرگ ارائه می‌دهد.

مزایا

  • طراحی مجدد لوکس قابل حمل
  • کیبورد عالی
  • صفحه نمایش OLED دلپذیر
  • عملکرد گرافیکی چشمگیر

معایب

  • قیمت بالا

بهترین لپ تاپ های ایسوس

3. ASUS Zenbook Duo

ASUS Zenbook Duo یک لپ‌تاپ خاص و ویژه است از آن جهت که به جای یک صفحه، دو صفحه‌نمایش 14 اینچی همراه با کیبورد بلوتوث دارد؛ بدین معنا که می‌توانید از این لپ‌تاپ به اشکال مختلف از جمله لپ‌تاپ تاشوی کلاسیک و راه‌اندازی دو صفحه‌نمایش استفاده کنید. این باعث می‌شود Zenbook Duo به یک لپ تاپ همه کاره تبدیل شود.

این مدل لپ تاپ ایسوس تنها لپ تاپ با دو صفحه‌نمایش موجود در بازار نیست؛ اما مزایای متعدد این لپ تاپ نسبت به Lenovo Yoga book 9i از جمله پایه داخلی، صفحه کلید بهبود یافته، عملکرد سریع‌تر و قیمت مقرون به صرفه‌تر باعث شده تا متمایز به نظر بیاید. گفتنی است که در استفاده از Zenbook Duo به جای Zenbook 14 معمولی چند اشکال وجود دارد.

به طور مثال عمر باتری در مقایسه با آن کاهش می‌یابد، در حالیکه عملکرد GPU تا حدودی محدود خواهد بود. با این اوصاف زمانی که راحتی و تطبیق‌پذیری طراحی دو صفحه‌نمایش را در نظر بگیرید تصورات‌تان بهم خواهد خورد. به هر حال اگر یک لپ تاپ با دو صفحه‌نمایش دوست دارید، لپ تاپ Zenbook Duo ایسوس ارزش خرید را دارد؛ اما اگر به دنبال یک لپ تاپ فوق العاده‌تر هستید باید سراغ مدل‌های دیگر ایسوس بروید.

 

مزایا

  • طراحی فوق العاده و انعطاف پذیر دو صفحه نمایش
  • وضوح، کنتراست و رنگ چشمگیر در هر دو صفحه نمایش OLED
  • کلیپ ورودی عالی، صفحه کلید کلیپ بیرون
  • عملکرد همه جانبه مناسب از CPU Core Ultra 9

معایب

  • عملکرد محدود GPU
  • عمر باتری متوسط
  • صدا در حجم‌های بالاتر سخت شنیده می‌شود

بیشتر بخوانید: مقایسه لپ ‌تاپ‌ های ایسوس

4. ASUS ROG Zephyrus G16

لپ تاپ ASUS ROG Zephyrus G16 می‌تواند بهترین انتخاب ما برای عنوان “لپ‌تاپ لوکس ایسوس” به شمار آید. در سال‌های اخیر دستگاه M16 این افتخار را به خود اختصاص داده است؛ اما در سال 2024، لپ تاپ ایسوس G16 به عنوان یک گزینه لوکس این برند برای گیمینگ تبدیل شده است. مانند G14، G16 جدید به جای AniME Matrix تهاجمی تر از مدل‌های قبلی، ظاهری لوکس با بدنه تمام آلومینیومی و درب Slash Lighting خاموش‌تر دارد.

در نتیجه این دستگاه یک صفحه‌نمایش بزرگ است که به طرز شگفت انگیزی نازک و سبک دیده می‌شود. در لپ تاپ ROG Zephyrus G16 جدیدترین تراشه‌های Core Ultra 7 یا Core Ultra 9 اینتل در کنار طیف وسیعی از گزینه‌های Nvidia RTX وجود دارد. با بررسی مدل RTX 4090 همراه با مشخصات بالا شاهد عملکرد خیره کننده خواهید بود.

در تنظیمات Ultra در اکثر عناوین شما با کیفیت FHD به راحتی از سرعت 90 فریم بر ثانیه بالاتر بهره مند خواهید شد. در حالیکه حتی می‌توانید با روشن کردن ردیابی پرتو نیز سرعتی در حدود 40 فریم در ثانیه داشته باشید. این دستگاه با برخی از رقبای مشابه همخوانی ندارد؛ اما آن‌ها ظاهری بسیار شیک‌تر از این دستگاه دارند. صفحه‌نمایش لوکس را نیز نمی‌توان در اینجا نادیده گرفت و با پنل 16 اینچی OLED QHD 240 هرتزی خیره کننده را عرضه می‌کند.

وضوح و دقت بالا برای بازی، تماشای فیلم، تولید محتوا و موارد دیگر ایده آل این دستگاه است.

 

مزایا

  • طراحی زیبا و روکش مات
  • صفحه‌نمایش 16 اینچی OLED پر جنب و جوش
  • ارگونومی همه جانبه خوب

معایب

  • گران قیمت

5. ROG Strix Scar 18

با وجود صفحه‌نمایش بزرگ این لپ تاپ ایسوس می‌توانید سطح وسیعی را در اختیار داشته باشید و هر کاری که می‌خواهید انجام دهید. بازی‌های AAA الهام بخش به نظر می‌رسند و از طرفی شما از دقت پنل این دستگاه شگفت زده خواهید شد. تجهیز این لپ تاپ به تراشه Core i9 نسل چهاردهم اینتل و همچنین تراشه گرافیکی پرچمدار انویدیا RTX 4090 موجب ایجاد قدرتمندی این دستگاه شده است.

عملکرد فوق العاده آن را می‎‌توانید در بازی‌های AAA با بیش از 120 فریم بر ثانیه لمس کنید و در تنظیمات FHD Ultra در عناوین رقابتی بیش از 170 فریم بر ثانیه داشته باشید بدین معنی که اگر تنظیمات را در سطح پایین نگه دارید می‌توانید برای رسیدن به نقطه شیرین 240 هرتز تلاش کنید. اندازه بزرگ صفحه‌نمایش یک رابط کاربری عالی را نیز ایجاد خواهد کرد. با صفحه کلید قابل توجه و مناسب بازی، پد لمسی و پورت‌های فراوان.

مزایا

  • عملکرد چشمگیر در بین برنامه ها و بازی ها
  • صفحه نمایش مینی ال ای دی عظیم و باشکوه
  • اتصال عالی
  • نورپردازی خیره کننده RGB

معایب

  • عمر محدود باتری
  • قیمت بالا

جمع‌بندی

در این مقاله سعی شد به 5 مدل از بهترین لپ تاپ ایسوس اشاره شود. در بین مدل‌های معرفی شده با توجه به نیازهای شما گزینه‌هایی وجود دارد. ایسوس یکی از بهترین برندها در صنعت لپ‌تاپ است که محصولات آن از کیفیت بالایی نیز برخوردار است. در صورتی که درباره هر کدام از محصولات ایسوس سوالی یا نقد و پیشنهادی دارید در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید. انواع لپ تاپ استوک ایسوس را نیز می توانید در همین سایت مشاهده و بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *