مقالات

بهترین لپ تاپ استوک دانشجویی کدام است؟

بهترین لپ تاپ استوک دانشجویی

بهترین لپ تاپ استوک دانشجویی کدام است؟ وقتی پای دانشجو و کارهای دانشجویی درمیان است، عموماً بحث کاهش هزینه ها و خریدهای به صرفه نیز مطرح می‌گردد. دانشجویان به دلیل اختصاص قسمت اعظم زمان خود به یادگیری، کسب دانش و مهارت اکثراً توان درآمدزایی بالا نداشته و به همین دلیل برای رفع نیازهای کاری و پروژه های دانشجویی خود به دنبال کاربردی‌ترین و در عین‌حال اقتصادی‌ترین گزینه های لپتاپ موجود در بازار هستند. بنابراین شناخت بازار محصولات و بهترین لپ تاپ استوک برای کارهای دانشجویی جهت خریدی مطمئن و به صرفه اهمیت زیادی دارد.

به غیر از دانشجویان مهندسی و برخی از دانشجویان هنر که نیازمند استفاده از نرم‌افزارهای سنگین مهندسی و گرافیکی برای پروژه‌های خود هستند، اکثر دانشجویان لپ تاپ خود را برای انجام کارهای ساده‌ای مانند استفاده از نرم‌افزارهای آفیس، نوشتن مقالات و ادیت متن، سرچ اینترنتی، دیدن فیلم و شنیدن موسیقی، ادیت سادة عکس، فیلم و …. لازم دارند. بنابراین لپتاپهایی با حداقلهای زیر، نیاز آنها را برای انجام راحت کارهایشان برآورده می‌کند.

حداقل پردازنده‌ای که سرعت و توان پردازش مناسب برای یک لپ تاپ دانشجویی را داراست Intel Core i3  است که  بعدها قابلیت ارتقاء نیز دارد. یک رم با حداقل 4 گیگابایت به همراه برنامه ریزی برای خرید حافظه SSD در سالهای بعد نیاز دانشجو را برای ذخیره اطلاعاتش تامین خواهد کرد. قابلیت حمل و نقل و سبکی وزن لپ تاپ نیز فاکتور مهمی در خرید لپ تاپ دانشجویی است که وزن بین 1.5 تا نهایتا 2 کیلوگرم وزنی مناسب برای این دسته به شمار می‌رود. در زیر نمونه‌هایی از ……… را معرفی خواهیم کرد.پس با ما همراه باشید.

معرفی بهترین لپ تاپ دست دوم دانشجویی

1. لپ تاپ HP EliteBook 8760w

بهترین لپ تاپ استوک دانشجویی

این لپ تاپ از برند hp یک ورک استیشن فوق العاده و یک لپ تاپ با قیمت مناسب جهت انجام کارهای دانشجویی، اداری و رندرنیگ بویژه برای دانشجویانی است که نیازهای گرافیکی و پردازشی سطح بالاتری دارند. بدنه آن که تماما از جنس آلمینیوم است در مقابل ضربه و خط و خش مقاوم است و پردازنده قوی آن براحتی از پس پروژه های دانشجویی سنگین و بازیهای سبک برمی‌آید. صفحه نمایش آن در رزولوشن‌های متفاوت قابل عرضه است و با داشتن یک صفحه نمایش 17 اینچی با خیال راحت می‌توانید فیلمهایی با کیفیت HD را تماشا کنید.

پردازندهIntel Core i5-2540M
حافظه رم(قابل ارتقاء تا 16 گیگابایت) 4 GB DDR3L
حافظه داخلی 500 GB HHD
صفحه نمایش17.3 اینچ
پردازنده گرافیکیRadeon HD 6700M 1GB
وزن3.47 کیلوگرم

2. لپ تاپ Dell latitude E7440 Corei5

بهترین لپ تاپ استوک دانشجویی

این لپ تاپ به عنوان یک لپتاپ سبک و باریک از گزینه‌های مناسب برای دانشجویان و دانش‌آموزان است که با قیمتی مناسب در بازار به فروش می‌رسد. طراحی سیاه و سفید آن ظاهری زیبا به دستگاه بخشیده و درب آن از جنس فیبر کربن نرم با ساپورت قاب آلمینیومی و لولاهای فولادی است.

لپتاپ E7440  دارای کیبوردی روان و نرم است و شرکت دل این مدل را با دو صفحه نمایش مات و معمولی و نوع لمسی و براق عرضه کرده است که نوع لمسی آن دارای رزولوشن فول اچ دی است.همچنین پردازنده و گرافیک این لپتاپ با سرعت و کارایی بالا از عهده تمامی کارهای دانشجویی و حتی کارهای گرافیکی معمول برمی‌آید.

پردازندهIntel Core i5-4300U
حافظه رم(قابل ارتقاء تا 8 گیگابایت) 4GB DDR3
حافظه داخلی (قابل ارتقاء به هارد اس اس دی) 500 GB HDD
صفحه نمایش14 اینچ
پردازنده گرافیکیIntel HD 4400
وزن1.63 کیلوگرم

3. لپ تاپ ASUS Chromebook C302CA Core m7

بهترین لپ تاپ استوک دانشجویی

لپ تاپ استوک ASUS Chromebook C302CA Core m7 یکی از لپتاپهای پرکاربرد و اقتصادی جهت انجام کارهای دانشجویی و اداری می‌باشد.

با داشتن این کروم بوک خوب از برند ایسوس در واقع هم دارای لپتاپی با کیفیت و هم تبلتی سبک، باریک و خوش‌دست خواهید بود زیرا این محصول قابلیت چرخش 360 درجه داشته و با داشتن صفحه نمایش لمسی، پردازنده قوی و حافظه 8 گیگابایت عملکرد بالایی دارد.

پردازندهIntel Core M7-6Y75
حافظه رم(قابل ارتقاء تا 16 گیگابایت) 8GB DDR3
حافظه داخلی64GB SSD
صفحه نمایش12.5 اینچ لمسی
پردازنده گرافیکیIntel HD 515
وزن1.2 کیلوگرم

4. لپ تاپ استوک Lenovo ThinkPad A475

بهترین لپ تاپ استوک دانشجویی

لپ تاپ استوک A475 از سری معروف ThinkPad از برند لنوو است که برای کاربران خانگی، دانش آموزان و دانشجویان یا انجام کارهای مولتی مدیا یا اداری، طراحی و به بازار عرضه شده است.

پردازنده‌ای که در این لپ تاپ به کار رفته، سری PRO A12-9800B ساخت شرکت AMD است که دارای 4 هسته، 4 رشته، حافظه کش MB 2 و محدوده فرکانس2.7 GHz – 3.6 GHz  است.

لپ تاپ استوک Lenovo ThinkPad A475 با داشتن صفحه نمایش 14 اینچی و وزن 1.7 کیلوگرم، کاملاً برای کاربرانی نظیر دانشجویان که به صورت مداوم در حال جا به جایی هستند، مناسب است.

شرکت لنوو در ساخت بدنه این لپ تاپ از پلاستیک ترکیب شده با الیاف شیشه استفاده کرده است؛
این جنس بدنه ضمن افزایش مقاومت لپ تاپ، سبب می‌شود که بیش از پیش برای حمل نقل مناسب باشد.

پردازندهPRO A12-9800B
حافظه رمرم داخلی 8 GB قابل ارتقاء تا 32GB از نوع DDR4
حافظه داخلی256GB SSD
صفحه نمایش14.1 اینچ
پردازنده گرافیکیAMD Radeon R7 Graphics
وزن1.7 کیلوگرم

 5. لپ تاپ استوک Dell Latitude 5580

بهترین لپ تاپ استوک دانشجویی

در طراحی بدنه لپ تاپ استوک 5580 همانند سایر لپ تاپ‌های سری Latitude ، شرکت دل از پلاستیک مشکی ماتِ با کیفیت و مقاومی استفاده کرده است که از تست استاندارهای MIL STD 810G، موفق بیرون آمده و در برابر فشار، خمش و پیچش مقاومت خوبی دارد.

لپ تاپ استوک  Dell Latitude 5580 برای کاربری‌هایی نظیر دانشجویی، کاربری مالتی مدیا و انجام کارهای مهندسی، طراحی و بازی کردن کاملاً مناسب است.

این لپ تاپ  1.93 کیلوگرمی فاقد درایو نوری و دارای یک باتری 4 سلولی از نوع  باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 68 وات ساعت است.

صفحه نمایش این لپ تاپ استوک از نوع IPS LCD با وضوح HD|1366×768 است و حداکثر تا 180 درجه باز می‌شود.

پردازندهIntel Core i7-7600U
حافظه رمGB DDR4 8
حافظه داخلی256GB SSD
صفحه نمایش15.6 اینچ
پردازنده گرافیکیIntel HD 620
وزن1.93 کیلوگرم

6. لپ تاپ استوک HP EliteBook 8570W

بهترین لپ تاپ استوک دانشجویی

اگر به دنبال یک لپ تاپ استوک فوق‌العاده با یک پردزانده و گرافیک قوی برای انجام کارها‌ی دانشجویی خود هستید؛

می‌توانید لپ تاپ استوک HP EliteBook 8570W که می‌تواند در صدر لیست بهترین لپ تاپ استوک دانشجویی قرار بگیرد را بخرید.

لپ تاپ استوک W8570، یکی از معروف‌ترین و قدرتمند‌ترین لپ تاپ‌های برند اچ پی در سری ورک استیشن است.

بدنه آلومینیومی براق این لپ تاپ بسیار مقاوم است و در مقابل فشار و ضربه مقاومت خیلی خوبی دارد.

با وجود ویژگی‌های خوبی نظیر:

  • پردازنده قدرتمند i7 سری MQ
  • کارت گرافیک حرفه ای برای تدوین و خروجی های سنگین
  • و صفحه نمایش مات 6 اینچ با رزولوشن FHD | 1920 * 1080

که سبب می‌شوند این لپ تاپ برای انجام انواع کارهای حرفه‌ای و سنگین مهندسی، تدوین فیلم و…  مناسب باشد؛
این لپ تاپ دارای عیب بزرگی است که استفاده از آن را برای دانشجویان کمی دشوار می‌کند؛

وزن 3.25 کیلوگرمی آن سبب می‌شود که حمل و نقل آن برای دانشجویان دشوار باشد و دانشجویان در کنار لذت بردن از ویژگی‌های فوق العاده آن باید سختی حمل این وزن زیاد را نیز تحمل کنند.

نداشتن پورت HDMI و محدودیت ارتقاء رم تا حداکثر 24 گیگابایت، از دیگر عیب‌های این لپ تاپ استوک فوق العاده است.

پردازندهIntel Core i7-3720QM
حافظه رمGB DDR3 8
حافظه داخلی500 گیگابایت HDD
صفحه نمایش15.6 اینچ
پردازنده گرافیکیNvidia Quadro K1000 2GB DDR5 128Bit
وزن3.25 کیلوگرم

کلام آخر

بهترین لپ تاپ استوک دانشجویی نیز مانند هر خرید دیگری بسته به نیاز و توان اقتصادی در نظر گرفته شده متفاوت است اما می‌توان با اتکا به شاخصه های ذکر شده برای یک لپ‌تاپ مناسب دانشجویی با هزینه ای به صرفه  خریدی مناسب را انجام داد.

مجموعه نیمو آی تی به عنوان بهترین سایت فروش لپ تاپ استوک در ایران و با بیش از 10 سال سابقه در بازار لپ تاپ و کامپیوتر استوک، بهترین شرایط خرید را برای شما عرضه می‌کند تا شما عزیزان با خیال راحت انرژی خود را صرف پیدا کردن لپ تاپ استوک با گرید و کاربری مورد نیاز خود کنید.

سه ضمانت منحصر بفرد در این مجموعه برای کالاهای استوک ارائه میشود:

1-  هفت روز ضمانت بازگشت وجه به هر دلیلی

2-  پانزده روز ضمانت تعویض کالا

3-  یک سال گارانتی طلایی نیمو آی تی (همراه کارت گارانتی ) و پرداخت مبلغ کالا درب منزل

سؤالات متداول

یک دانشجو به لپ تاپ چند GB نیاز دارند؟

مشخص است که مقدار حافظة مورد نیاز هر کاربری به حجم وکیفیت اطلاعات ورودی و نیازهای کاری هر شخص بستگی دارد. دانشجویان (به غیر از برخی رشته‌های مهندسی و گرافیکی) عموماً برای کارهای خود نیاز به حافظة خیلی بالا ندارند و حافظه‌ای با حداقل 4 گیگابایت جوابگوی نیازشان خواهد بود. البته توصیه می‌شود حتما برای ارتقاء حافظة لپ تاپ خود از HHD به نوع پیشرفته تر SSD در آینده نیز برنامه‌ریزی داشته باشید.

کدام Intel Core برای دانشجویان بهتر است؟

لپتاپهای دانشجویی با پردازنده حداقل Intel Corei3 نیز قادر به انجام امور روزانه دانشجویان در رشته‌هایی که نیاز به انجام پروژه‌های سنگین یا نرم‌افزارهای خاص نباشد هستند اما برای انجام برنامه‌های سنگین‌تر نیاز به خرید دستگاهی با Intel Corei5 یا پردازنده‌های قویتر از شرکتAMD جهت بالابردن کارایی و سرعت لپ تاپ خواهید بود.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *